Tanca la botiga Massimo Dutti del centre de Granollers

Se suma al tancament de Bershka de fa pocs dies, una altra de les marques d’Inditex presents a la ciutat


04/10/2020
Granollers

La botiga de Massimo Dutti, una de les marques del grup Inditex, a la plaça Porxada, a Granollers, va tancar dimarts de manera definitiva. Va ser un tancament sense avís previ perquè l’establiment va estar obert fins dilluns a darrera hora sense cap senyal visible que indiqués que, l’endemà, ja no tornaria a obrir.

Aquest tancament arribava pocs dies després de la fi de l’activitat d’una altra ensenya d’Inditex a Granollers: Bershka va tancar la seva botiga al carrer Anselm Clavé fa tot just un parell de setmanes. Després del confinament, ja no va tornar a obrir la botiga de Mango dedicada a la moda per a dones. En aquest cas, però, era un franquícia i el cessament de l’activitat està més vinculat a una decisió del titular.

Tot plegat genera dubtes sobre la continuïtat d’altres firmes d’Inditex a la ciutat –Zara, Pull&Bear, Stradivarius i Oysho, totes amb locals de grans dimensions i ben situats a l’illa de vianants– o d’altres grans grups presents al centre de Granollers com Mango Man.

Segons ha pogut confirmar EL 9 NOU, el tancament de Massimo Dutti respon a una estratègia del grup de reordenació de les seves botigues a nivell general en una estratègia que passa per redirigir el client cap al canal on line i que potencia la creació de botigues “cada vegada més grans” i amb una aposta per la tecnologia. Es vol millorar l’experiència al client i integrar la venda tradicional amb la que es fa a través d’internet.

També fan una aposta per la sostenibilitat amb locals “ecoeficients al 100%”. Aquest procés implica que “en el camí cal prescindir d’algunes botigues”, segons les mateixes fonts, que admeten que la situació generada per la Covid-19 ha accelerat un procés que hauria arribat en els propers anys.

Alternativa: la botiga de Mataró Park

En el cas de Granollers, s’encamina els clients a la botiga que la cadena té al centre comercial Mataró Park. La firma ha ofert alternatives laborals a la plantilla de Granollers dins de la mateixa empresa.

Aquesta política és conjunta a les marques d’Inditex, que durant el primer semestre de 2020 va registrar un creixement del 74% de les vendes a internet coincidint amb l’estat d’alarma. El grup espera que l’any 2022 la venta on line representi el 25% del total.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 881 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't