La plantilla de Marelli, la principal empresa industrial del Vallès Oriental per volum de facturació, ha protagonitzat dues jornades d’aturades intermitents per denunciar la decisió de la direcció de traslladar al Marroc una producció prevista per a la fàbrica de Llinars.
Aquest dimarts han començat assemblees informatives en les quals es decidirà la continuïtat de les mobilitzacions davant de la proposta de negociació que ha fet la direcció de la companyia, propietat del grup inversor japonès KKR que va adquirir l’empresa a Fiat a través de la seva filial Calsonic.
La multinacional havia avançat a la representació dels treballadors que un nou projecte que havia de dotar de volum de feina la planta en els propers anys s’acabaria portant a terme al Marroc, amb el consegüent trasllat de maquinària i la incertesa pel manteniment dels tots o una part dels 463 llocs de treball que hi ha actualment a Llinars. El possible excedent de personal no ha estat quantificat i tampoc hi ha establertes negociacions que suposin afectacions a curt termini.
Les negociacions estan ara centrades en l’arribada de projectes alternatius al que s’ha traslladat al Marroc, el manteniment de l’àrea d’R+D a Llinars i el canvi de conveni per a la plantilla, del de química -amb millors condicions- al del metall.
Els representants laborals treballen també per implicar l’administració catalana en el mateniment de l’activitat a Llinars.
{{ comment.text }}