L’Ajuntament de Mollet prepara per a la primera quinzena de setembre la licitació dels quioscos de la ciutat que actualment estan buits. Es tracta dels establiments de l’avinguda Rivoli, al barri de Can Borrell, i de la rambla Fiveller. Aquest últim era l’únic quiosc de la ciutat que encara venia premsa, i un dels pocs de la comarca amb aquesta activitat. Va tancar el passat mes de maig.
De fet, la licitació de tots dos quioscos serà per desenvolupar-hi una activitat destinada a la venda de premsa. L’explotació del quiosc de la rambla Fiveller serà de premsa, llibres i llaminadures infantils, productes de papereria, fruits secs i torrats i aperitius. La del quiosc de l’avinguda Rivoli serà de premsa, plantes i flors, gelats, pastisseria, objectes de regal, begudes no alcohòliques, llaminadures, loteria i qualsevol altre ús similar. No es podrà dur a terme cap activitat de restauració ni cap activitat que requereixi extracció de fums.
El període de concessió de l’activitat serà de 15 anys, i els establiments hauran d’obrir sis dies a la setmana de manera obligatòria, en un horari de 6 del matí a 9 de la nit, d’octubre a maig; i de 7 del matí a 10 de la nit, de juny a setembre.
El consistori va licitar l’abril de 2024 tres quioscos de la ciutat que llavors estaven buits. Al desembre de l’any passat es va reactivar l’activitat dels quioscos de la rambla Pompeu Fabra i de l’avinguda Llibertat. En tots dos casos, els establiments han canviat els usos, han passat de vendre premsa a ser xurreries. En la licitació de 2024, el quiosc de l’avinguda Rivoli va quedar desert.
Iván Redondo, soci de Churréame a la rambla Pompeu Fabra, i Marc Mateo, propietari de la Xurreria Alma, a l’avinguda Llibertat, fan una valoració positiva dels set mesos que fa que estan oberts. “Nosaltres teníem un remolc a uns metres d’on som ara, així que els clients no ho han notat gaire. Fa quatre o cinc anys que treballem i estem contents amb el canvi. Som un negoci familiar i vam obrir amb molta il·lusió”, diu Mateo. Redondo i els seus dos socis van obrir per primer cop el negoci coneixent la zona. “Ens hem pogut fer un lloc en el mercat dels xurros durant aquests mesos. Oferim productes diferents del tradicional, amb toppings i cremes injectades que han cridat l’atenció, sobretot dels més petits. Igualment, encara ens falta força rodatge per consolidar-nos, però ens han agraït que hàgim donat vida al barri de Riera Seca”, comenta Redondo.
Tots dos negocis afirmen que el cap de setmana és el moment en què, a hores d’ara, afronten més volum de feina.