QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Mossos i hotelers es coordinen per evitar furts aprofitant distraccions

Els Mossos d’Esquadra de la comissaria de Granollers han augmentat la vigilància a l’entorn dels hotels per evitar furts de maletes, bosses de mà i altres objectes de valor dels clients d’aquests establiments aprofitant algun descuit.

El 9 Nou
15/06/2013

Al mateix temps, la policia catalana també ha fet arribar als hotelers consells de seguretat amb el mateix objectiu.

El dispositiu es va activar fa algunes setmanes després que hi hagués dos furts en dos hotels de Granollers en pocs dies de diferència. Són fets aïllats i “no gaire normals en aquesta zona”. “Passa molt més a Barcelona”, assegura el sotscap dels Mossos a Granollers, l’inspector Rafael Puche. “Entren com si fossin clients, ben vestits. Aprofiten l’hora d’esmorzar perquè saben que hi ha més moviment”, comenta el vicepresident del Gremi d’Hostaleria, Enric Gisbert, i responsable de l’Hotel Granollers. “Busquen portàtils, petits aparells, bosses de mà o maletes”, afegeix.

Des d’aleshores, no s’han donat més casos tot i que hi ha hagut setmanes d’alta ocupació als hotels de l’entorn de Granollers com, per exemple, els dies de la fórmula 1 al Circuit. Abans, ja s’havia treballat de forma conjunta durant els dies del Mundial d’handbol. En els propers dies, hi ha prevista una jornada formativa dels Mossos orientada, sobretot, als recepcionistes dels hotels de tota la comarca.

Per augmentar la seguretat, les patrulles fan controls estàtics a l’entorn dels hotels. També presten atenció quan hi ha autocars descarregant passatgers i equipatges. “És un moment en què és fàcil que hi hagi furts”, assegura Puche.

Els Mossos aconsellen als hotels tenir càmeres de seguretat, almenys al vestíbul de l’hotel perquè és on hi ha més moviment. Funcionen com un element dissuasiu per als furtadors però també faciliten la identificació de l’autor en cas que es produeixi algun fet delictiu i permeten la distribució de les imatges a altres establiments. La policia també veu amb bons ulls la vigilància privada, encara que sigui només en els dies de màxima ocupació. Aconsellen al personal de recepció que estigui al cas de les persones que volten pel vestíbul. “Si hi ha algú que està en una actitud observant cal anar alerta”, recorda Puche.

A banda, s’han establert mecanismes per compartir informació entre els hotels i els Mossos d’Esquadra. Per exemple, la policia envia un correu electrònic al Gremi d’Hostaleria i als hotels quan des d’alguna altra comissaria els comuniquen algun robatori o quan s’ha vist algun furtador conegut. La informació també circula a la inversa. “L’objectiu és que tothom col·labori amb la seguretat”, afirma Puche. “Els recepcionistes veuen molta gent i saben detectar quan hi ha persones que estan en una actitud que no és normal. És important que ens avisin si veuen qualsevol persona sospitosa. Nosaltres hi anirem i farem les comprovacions necessàries”, explica Puche. Els contactes entre hotels i policia també han de permetre facilitar el tràmit de la denúncia en el cas que s’acabi materialitzant algun robatori.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 429 persones.