Neguit al comerç per l’impacte del tancament de grans cadenes a Granollers

En els darrers dies han tancat Massimo Dutti i Bershka, dues de les marques d’Inditex presents fins ara a la ciutat

El 9 Nou
05/10/2020
Granollers


El tancament de la botiga Massimo Dutti, a la plaça de la Porxada de Granollers fa tot just una setmana sumat al tancament deu dies abans de la botiga Bershka, al carrer Anselm Clavé  genera dubtes sobre la continuïtat d’altres firmes d’Inditex a la ciutat –Zara, Pull&Bear, Stradivarius i Oysho, totes amb locals de grans dimensions i ben situats a l’illa de vianants– o d’altres grans grups del sector de la moda presents al centre de la capital vallesana com Mango Man. La botiga de la multinacional catalana dedicada a la moda femenina ja va tancar just després del confinament.

També incertesa entre el sector comercial de la ciutat. Laura Sabatés, presidenta de Gran Centre, admet la importància de la presència de grans marques a la ciutat: “Una firma dirigida a un públic adolescent –podria ser el cas de Bershka– et pot fer venir tota una família que comprarà en altres botigues o consumirà en bars i restaurants.” “Són establiments que en retroalimenten d’altres”, diu Sabatés, que entén que això també passa amb botigues amb productes singulars i molt especialitzades, que també hi ha a la ciutat.

“I tant que ens preocupa! Si aquestes marques no hi són potser hi ha gent que no és del territori que no ve. Necessitem comerços actius perquè l’hostaleria funcioni bé”, apunta David Vázquez, president del Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental.

També els crea incertesa l’impacte negatiu que poden tenir locals tancats. “Podem buscar omplir-los d’altres maneres o fer que es mantinguin nets”, aposta Sabatés, que afegeix que “quan ve l’hivern no és agradable tenir persianes baixades en lloc d’aparadors il·luminats”. “Cal actuar amb rapidesa i no esperar que l’espai es degradi”, reclama la presidenta de Gran Centre, que també fa una crida a la implicació de l’Ajuntament per captar nous operadors que s’instal·lin a la ciutat. “Hi ha cadenes catalanes que no han estat a Granollers o que van venir però que van tenir una mala experiència perquè no tenien un local cèntric.” Entén que la situació actual els dona noves oportunitats.

En aquest sentit, Joaquim Mensa, de Retail Barcelona, una immobiliària especialitzada en el lloguer de locals comercials, admet que “evidentment mai és bo que tanquin botigues al centre d’una ciutat”. “Podríem dir que dona nom tenir aquestes grans marques a prop. També el fet de tenir una bona oferta comercial fa més atractiu pels consumidors venir de compres al centre de Granollers”, indica. Però creu que també se li pot donar la volta. “Si tanca Massimo Dutti a Granollers, les botigues de moda masculina que tenim a la ciutat se’n poden beneficiar. Els clients que ja no podran anar al Massimo Dutti de Granollers no crec que vagin tots a Mataró Park. Molts d’ells aniran al Porta, Joan Sitjes, Toni Vartrano, Macson, Barbany…”

És un tema “que ens preocupa i ens ocupa”, indica Gemma Giménez, regidora de Promoció Econòmica, que entén que la situació s’ha precipitat per la pandèmia. En aquest sentit, apunta tres accions que s’impulsen des de l’Ajuntament: modernitzar el comerç tradicional de la ciutat amb el desenvolupament d’una plataforma digital per potenciar la venda a internet generant “un tret diferencial que faci que la gent de la ciutat se la senti seva” (forma part del pla de xoc contra la Covid-19); continuar generant activitats que puguin atreure públic (fires, mercats, activitats culturals…); i treballar conjuntament amb els propietaris de locals i els comerciants per buscar noves oportunitats i cuidar la imatge dels locals tancats mentre no es reocupen. Tot plegat perquè “la gent que venia a comprar a Granollers per ics botiga no deixi de fer-ho”, afirma.

Espai comercial compacte

Els experts del sector immobiliari valoren el punt fort que representa l’espai de vianants del centre de Granollers amb una zona comercial molt compacta, especialment a l’ela que dibuixen els carrers Anselm Clavé i Sant Roc i que, tradicionalment, s’havia batejat com l’Ela d’or pels alts preus dels lloguers. Això diferencia Granollers d’altres ciutats amb zones comercials més disperses com passa a Manresa o Girona, per exemple.

Xavier Aguilar, de Forcadell, apunta el punt fort que representa per Granollers no tenir dependència del turisme. “Hi ha un centre comercial molt marcat i que la gent identifica molt”, valora David Vázquez.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 473 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't