L’Ajuntament de Cardedeu ha posat a disposició del Departament de Territori i Habitatge el solar de l’antic Casino on hi ha previst un projecte d’habitatges dotacionals per a la gent gran. Ho fa amb l’objectiu que pugui rebre finançament del pla del govern de la Generalitat per impulsar uns 50.000 nous habitatges públics amb l’horitzó de l’any 2030.
Ho va detallar l’alcalde, Josep Quesada, dijous en l’acte de primera pedra de dues promocions que sumen 24 pisos de lloguer social que l’Ajuntament impulsa als carrer Doctor Fleming i Ramon y Cajal. Un terç dels pisos es destinaran a joves i un altre terç a unitats familiars amb necessitats especials. El terç restant està pendent de fixar.
Segons va exposar a EL 9 NOU Jordi Terrades, secretari general de Territori, l’impuls d’habitatges dotacionals –es construeixen en solars qualificats per a equipament, no per a habitatge– no estava prevista inicialment en el pla dissenyat pel govern. Amb tot, s’està valorant poder-hi introduir canvis per donar-los suport econòmic.
A banda, va detallar Quesada, Cardedeu impulsarà dues modificacions del pla urbanístic vigent per destinar dos solars qualificats com a equipaments a la construcció d’una seixantena de nous pisos de lloguer social. En concret, es preveu tramitar el canvi en un espai del carrer Acàcies, a tocar de l’escola Germans Corbella, i en un altre espai encara per definir.
El pla del govern també obre la porta als ajuntaments a fer modificacions urbanístiques per generar nou sol per construir habitatge social. “Intentarem que els tràmits es puguin fer al més ràpid possible”, deia Terrades sobre les modificacions.
Quesada va defensar la necessitat de generar habitatge social: “Cardedeu és un municipi on és difícil trobar un pis de lloguer i on encara és més difícil trobar-lo a un preu assequible”, deia. També aposta per aprofitar els recursos que hi vol dedicar el govern. “És un moment molt important”, deia.