David Morales Campos (PSC) és el nou alcalde de Lliçà d’Amunt. Ha agafat el relleu de Nacho Simón, que va deixar el càrrec divendres passat, en un ple extraordinari a la sala d’actes de l’Ateneu l’Aliança que s’ha fet aquest dimarts al vespre . Després de ser escollit com alcaldable pel seu partit, Morales va ser investit per 5 vots del PSC -encara que el grup compta amb 8 regidors, dos no hi van poder assistir i l’altre serà el substitut de Nacho Simón i encara no ha pres possessió del càrrec- i per nou abstencions dels altres partits. Entre aquestes, hi ha la de Teodoro Suárez, regidor del PP i soci de govern del PSC a l’Ajuntament.
En el seu primer discurs com alcalde, Morales va començar afirmant que estima Lliçà d’Amunt, perquè és el lloc on ha crescut. Opina que el municipi té una complexitat enorme, però aposta per convertir això en un repte. “Millorar el centre urbà, un nou gimnàs, més reciclatge; aquests són alguns dels grans projectes que hauré de fer front com alcalde”, va dir. Però va emfatitzar que governar també és tenir present les petites coses, com per exemple les persones, el comerç i les entitats que fomenten l’esperit de poble.
Per tirar endavant aquesta tasca de govern va comentar que no estava sol. Que estaria acompanyat de tot l’equip de govern, els treballadors de l’Ajuntament i els alcaldes veïns, especialment els de la Vall del Tenes. Finalment, es va comprometre a governar amb honestedat i escoltant a tothom.
També va estendre la mà als grups de l’oposició: “Teniu les meves mans esteses per parlar i per continuar construint el nostre poble plegats, en allò que sigui possible”. Per la seva banda, abans del parlament de l’alcalde, els grups es van comprometre a treballar plegats, sempre fiscalitzant i fent oposició sempre posant per davant el poble.
Prenent el relleu d’Ignasi Simón
Morales va anomenar els tres alcaldes que han governat el municipi durant la democràcia, Isidre Ballester, Quim Farriol i Nacho Simón. Justament va agrair al seu predecessor, que ha ostentat l’alcaldia del municipi des del 2007: “Sense l’Ignasi, el Nacho, jo no seria aquí. He après al seu costat, he crescut políticament amb el seu suport i la seva confiança, i avui assumeixo aquesta responsabilitat amb la voluntat de cuidar el llegat rebut i, alhora, d’obrir una nova etapa amb estil propi”.