Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Prop de 20.000 vehicles al dia passen pel túnel de la ronda Nord a les Franqueses una dècada després de la seva obertura

Aquest dijous fa deu anys que es va inaugurar el darrer tram de la ronda de Granollers a les Franqueses amb el túnel a l’altura del barri de Can Calet

Pel túnel de la ronda Nord a les Franqueses, van passar l’any passat uns 19.200 vehicles al dia entre els dos sentits de circulació. Representa un increment de 3.200 vehicles respecte a les dades de l’any 2011. El volum màxim de trànsit, però, es va assolir l’any 2017 amb una mitjana diària de 21.600 vehicles sumant els dos sentits de circulació. Aquest descens podria estar relacionat amb les obres que es van fer durant bona part de l’any 2018 entre les Franqueses i la Roca per instal·lar una mitjana central de formigó a l’únic tram de la C-352 que no en tenia.

Les xifres confirmen l’elevat ús de l’anella viària que tanca la ciutat de Granollers i facilita la connexió dels municipis de la conurbació –les Franqueses, Canovelles i la Roca– just quan aquest dijous fa 10 anys de la inauguració del tram que completava una infraestructura construïda en 14 anys perquè la primera fase –la ronda Sud i Est– de 7,7 quilòmetres es va obrir el març de 1995 (vegeu mapa adjunt).

En els primers anys de funcionament, passaven pel túnel de les Franqueses –l’únic punt de tota la ronda on hi ha un punt de recompte de vehicles permanent– entre 16.000 i 17.000 vehicles. A partir de 2015, la xifra comença a augmentar de forma progressiva fins a arribar als 21.600 vehicles al dia de l’any 2017.

Deu anys després del tancament del cercle, Albert Gómez, sotsdirector general d’Explotació Viària del Departament de Territori i Sostenibilitat, considera que la C-352 “ha fet el servei pel qual es va preveure la seva construcció: aconseguir la connexió més ràpida que la que hi havia per la trama urbana”. “Tenir una via com aquesta ajuda a descarregar el trànsit intern que només passa, fa soroll i contamina, però no aporta res més.”

Gómez veu la C-352 com una infraestructura peculiar perquè “tot i ser molt curta, té una idiosincràsia molt diferent” segons el tram. Hi ha llocs on funciona com una travessia urbana –el tram urbà de la ronda Sud a Granollers o la zona de Canovelles– i altres on té unes característiques més de via ràpida amb enllaços a diferent nivell –als sector de la Roca i les Franqueses.

Albert Gómez: “Tenir una via com aquesta ajuda a descarregar el trànsit intern que només passa, fa soroll i contamina, però no aporta res més”

Josep Mayoral, alcalde de Granollers, assegura que la ronda “ha desplaçat el trànsit” del centre de la ciutat cap a l’exterior. “Ha permès treure transit de pas del centre” i “ha racionalitzat la mobilitat” a la ciutat. Posa l’exemple de l’eix dels carrers Ramon Llull i Francesc Ribas. Per Mayoral, l’actuació estrenada fa 10 anys també va permetre “resoldre la connexió” del carrer Girona amb les Franqueses i integrar el barri de Can Mònic a la trama urbana de la ciutat.

Per Carles Fernández, alcalde de la Roca, la C-352 no és “una ronda neta” perquè “travessa trama urbana i això genera embussos” en aquests punts on hi ha creuaments a un mateix nivell.

Fora del túnel de Can Calet, no hi ha dades històriques que permetin veure l’evolució del trànsit en la darrera dècada. No es van preveure punts d’aforament fixos perquè el gran nombre de connexions no permetia establir uns espais que fossin representatius de trams més amplis. “Hi pot haver variacions d’una rotonda a l’altra”, indica Gómez. Les dades més recents són les de l’estudi fet al tram sud, a Granollers: 39.600 vehicles al dia al pont sota les vies del tren els feiners i 24.600 al tram central, prop del Carrefour.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.