El radar fix del Servei Català del Trànsit a Parets és el que ha posat més sancions i el que més ha recaptat en el període entre juny de 2015 i juny de 2016 al Vallès Oriental.
En concret, ha enxampat 10.901 vehicles i ha recaptat 447.525 euros. Vol dir que, de mitjana, enxampa uns 30 vehicles al dia, tot i que la intensitat mitjana diària d’aquest tram és d’uns 62.000 vehicles. Per darrere, hi ha l’aparell situat a la mateixa C-17 a la Llagosta i que controla els vehicles que van en sentit sud. El límit de 100 quilòmetres per hora l’han superat 6.452 vehicles i s’han recaptat 260.170 euros. Són gairebé 18 sancions al dia entre els 52.000 vehicles que hi circulen.
Fora del Vallès Oriental –també a l’eix de la C-17– els dos radars situats a la vall del Congost enxampen més vehicles amb excés de velocitat. El que està situat en sentit sud, en terme de Centelles va sancionar 14.394 vehicles i va recaptar 601.110 euros. El què hi ha en sentit Vic, davant del restaurant El Pinós, en terme de Seva, ha atrapat 5.113 conductors, 212.620 euros. Les xifres són més altes, tot i que el volum de vehicles que hi passa –uns 33.000 al dia– és clarament inferior al tram sud de l’eix.
Els altres radars fixos situats al Vallès Oriental registren xifres clarament inferiors (vegeu gràfic). En un any, els tres radars situats a la C-59 a Caldes van atrapar entre 199 i 1.561 vehicles. Són dades similars a les que hi ha en terme de Palau-solità i Plegamans per on passen molts vallesans que van a buscar la C-33. Va enxampar 1.109 conductors amb excés de velocitat i va recaptar 44.600 euros.
ALTRES RADARS EN EIXOS PRINCIPALS
A l’eix de la C-35, sobresurt el radar situat a Sant Celoni, amb 1.149 infractors fotografiats i 48.455 euros de recaptació. El que va caçar menys infractors va ser el radar de la C-251 entre Cardedeu i Granollers: 118 multes en tot un any, una cada tres dies.
Amb tot, cal tenir en compte, però, que no sempre totes les cabines tenen el radar en funcionament. De fet, hi ha quatre radars que estan inactius al Vallès Oriental. Són el de la C-251 a la sortida de Llinars en direcció a Sant Celoni, el de la carretera Interpolar (C-35), a tocar del Circuit; el de la BV-5001, al sud de Sant Fost, i el de la BV-1435, entre Santa Eulàlia i la cruïlla de Lliçà d’Amunt. Trànsit recorda que hi ha més cabines que radars i que els aparells que mesuren la velocitat dels vehicles i fotografien es van movent. Per tant, que el fet que ara estiguin inactius no pressuposa que ho estiguin sempre.
{{ comment.text }}