Recollida de firmes a Montmeló per recuperar l’atenció nocturna al CAP

Aquest divendres, al mercat setmanal, i dissabte al matí, a la plaça de la Vila, se seguiran recollint suports al manifest

El 9 Nou
28/04/2021
Montmeló

El Consell de Poble de Montmeló, el màxim òrgan de participació de la ciutadania i on hi ha representats veïns, entitats i partits polítics, va iniciar divendres una recollida de signatures per reclamar a Salut la recuperació dels serveis que oferia el centre d’atenció primària del municipi abans de l’esclat de la pandèmia.

La recollida seguirà aquest divendres al mercat setmanal i dissabte al matí a la plaça de la Vila i en comerços del poble.

El Consell de Poble ha elaborat un manifest on asseguren: “Els veïns i veïnes estem profundament preocupats per l’atenció que actualment rebem al nostre CAP.” Qüestionen la reducció de l’horari d’atenció –ara està obert de dilluns a divendres de les 8 del matí a les 8 del vespre perdent l’atenció fins a les 12 de la nit i en caps de setmana i festius– i la priorització de l’atenció telemàtica i telefònica. “La salut no pot dependre de l’accés a les noves tecnologies”, recull el text, que està previst que sigui aprovat pel ple de dimarts.

“Considerem indispensable l’augment urgent i recuperació de les hores d’atenció pediàtriques i de medicina general que ja es van veure retallades prèviament a la situació de pandèmia al nostre poble”, apunta també el text. “També els programes de salut comunitària i de prevenció de la salut que pràcticament han desaparegut.”

Per tot plegat, “viure a Montmeló és sinònim de tenir pitjor qualitat d’assistència sanitària que a qualsevol municipi de la regió metropolitana, qüestió inadmissible”. Els veïns han penjat una pancarta davant de l’ambulatori i se’n col·locarà una altra al balcó de l’ajuntament aquests propers dies.

Pere Rodríguez, alcalde de Montmeló, lamenta que Salut hagi fet “un canvi de model assistencial sense cap participació del municipi” i que s’hagi aprofitat el context de la pandèmia per tirar-ho endavant. “Tenim un servei de salut que ja es va veure retallat i ara ens trobem que encara s’ha retallat més. Tots vam entendre que aquests canvis, amb la Covid, eren necessaris. Ara veiem que tot torna a la normalitat, menys l’atenció al CAP”, lamenta Rodríguez, que qüestiona que se’ls deriva al Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP), a Granollers. “No tothom té capacitat per desplaçar-s’hi.”

Reducció de l’horari de les farmàcies

Un dels impactes colaterals de la reducció de les hores d’atenció del CAP ha estat el tancament de les farmàcies en la franja de nit i els festius. “Fins ara, les quatre farmàcies s’organitzaven per fer torns de guàrdia. Ara, si el CAP no està obert, no tenen l’obligació de fer-ho.”

Amb les signatures recollides aquests dies, l’Ajuntament demanarà un contacte amb els màxims responsables del Departament de Salut. Fins ara, han parlat de la situació amb la director de l’Àrea Bàsica de Salut. “En funció de la resposta poden sortir noves accions”, alerta.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 77 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't