Recullen firmes a les Franqueses per demanar millores al servei del nou CAP de Corró d’Avall

Segons l’Institut Català de la Salut, s’han fet reajustos per les vacances del personal però s’ha garantit en tot moment el servei

Un grup de veïns de les Franqueses ha iniciat una recollida de signatures per demanar la millora del servei de pediatria i medicina general al Centre d’Atenció Primària (CAP) de Corró d’Avall, situat a l’Espai Can Prat des del maig de l’any passat.

Els promotors demanen que es restitueixi el servei que hi havia i que, d’aquesta manera, s’evitin els desplaçaments al CAP de les Franqueses-Granollers Nord, al carrer Girona, per rebre atenció de pediatria o d’altres serveis. “És un greu perjudici per als veïns i veïnes usuàries del CAP de Corró d’Avall”, que, recorden, dona servei a les persones que viuen a Llerona, Corró d’Amunt i Marata.

Fonts de l’Institut Català de la Salut (ICS), que gestiona els dispositius d’atenció primària a la comarca, han explicat a EL 9 NOU que la reducció dels serveis s’ha fet a l’estiu i en el marc dels ajustos de personal pels períodes de vacances en una situació que és idèntica a la que es dona en altres municipis. De fet, aquest dilluns el CAP ja ha recuperat “el seu horari i serveis habituals, un cop finalitzat el parèntesi estival (del 9 d’agost al 10 de setembre)”.

Aquestes setmanes, “s’han produït algunes modificacions, informades puntualment a l’Ajuntament” però “l’atenció sanitària ha estat garantida al CAP les Franqueses (Bellavista) en horari de 8 del matí a 8 del vespre. També l’atenció pediàtrica ha estat garantida, amb infermeria pediàtrica al CAP Corró d’Avall i l’equip de pediatria territorial de Granollers.”

A més, “a partir de l’octubre, el CAP Corró d’Avall tornarà a oferir visites d’infermeria pediàtrica i de pediatre, com abans de l’agost”, asseguren des de l’ICS. Tenir “un mateix equip de pediatria territorial permet oferir més hores d’atenció, i més capacitat de resposta i de resolució”, recorden.

Menys servei que abans de la pandèmia

En el manifest que encapçala la recollida de firmes impulsada pels veïns, s’assegura que “darrerament, després del confinament, el servei no ha estat, ni de lluny, similar al que teníem abans de la Covid-19”. “Tenim un CAP nou que està completament desaprofitat. Volem tornar a les visites presencials i a la normalitat del nostre CAP. Esteu retallant els drets de la nostra canalla i de les famílies, que volem tornar a gaudir d’un servei assistencial accessible i de qualitat”, afegeixen.

La recollida de signatures es fa en diversos establiments de Corró d’Avall, Llerona i Corró d’Amunt. “La gent està descontenta amb al servei. Hi ha una indignació general. Allà on vas, t’expliquen coses”, comenta un dels promotors, que explica que en un dels establiments “van omplir quatre fulls en només mitja hora”. La campanya s’allargarà durant algunes setmanes i, després, les firmes es presentaran a l’Ajuntament perquè les traslladi al Departament de Salut.

El nou CAP situat a l’Espai Can Prat té uns 900 metres quadrats de superfície i disposa de 10 consultes, una àrea polivalent i d’extraccions i espais de treball per als professionals, entre altres espais.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 443 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't