En concret, Sant Celoni estudia la possibilitat de fixar unes noves tarifes en què els majors de 60 anys no estiguin exempts de pagar, però que les persones de més de 65 anys tinguin accés a subvencions, com també tots aquells veïns del municipi amb problemes econòmics importants i persones amb discapacitat.
L’any 2011 les pèrdues del servei van arribar als 164.443 euros i, segons l’estimació per aquest 2012, el dèficit serà de 138.590 euros. De moment, l’Ajuntament ha intentat eixugar el dèficit amb la reducció de cinc expedicions de bus –passant de 25 a 20– i s’han suprimit tres viatges del servei a La Batllòria. Però aquesta mesura no resulta suficient.
L’alcalde de Sant Celoni, Joan Castaño (PSC), ha explicat que s’ha encarregat un estudi per valorar la viabilitat del bus i, si cal, proposar alternatives perquè el servei sigui assumible econòmicament. Castaño ha afirmat que el servei de transport no desapareixerà i que en l’estudi es valoraran totes les propostes com la possibilitat d’un mini bus o el taxi a demanda i també les propostes de la CUP, que aposta per seguir amb el mateix model amb modificacions. Es tractaria, per exemple, que el recorregut arribi a l’Institut Baix Montseny. També proposen potenciar la parada de l’estació de tren, buscar sinergies de col·laboració amb les empreses que actualment ja tenen un servei per als treballadors i l’impuls de la pàgina web.
UN SERVEI QUE VA EN AUGMENT
Els usuaris del bus urbà han crescut exponencialment en els darrers anys i si bé el 2010 les xifres se situaven al voltant dels 30.000 passatgers, el 2011 es va arribar a una mitjana de 172 passatgers al dia (40.000 l’any). En els dos primers mesos de 2012, els usuaris han crescut al voltant d’un 20%. L’Ajuntament ja ha avançat la voluntat d’oferir el servei de bus durant el mes d’agost després que la prova pilot d’aquest estiu donés bons resultats, amb uns 2.000 usuaris.