Saplex inverteix 6,5 milions d’euros i obre nous mercats

L’empresa suma els Emirats Àrabs, Xile, Suècia entre els 15 països als quals distribueix els seus productes i ha reforçat la presència a Portugal

El fabricant de bosses d’escombraries i de congelació d’aliments Saplex ha invertit 6,5 milions d’euros el 2019 en millores de maquinària i l’ampliació en 2.200 metres de la seva planta de Canovelles, segons ha informat la companyia aquest dimarts.

Aquesta inversió se suma als 16 milions d’euros que la firma ha invertit en els quatre anys anteriors, amb la finalitat de mantenir el creixement de producció i consolidar el lideratge en el sector. La companyia ha adquirit nova maquinària d’extrusió i confecció per mantenir el creixement.

En paral·lel, la companyia ha potenciat la seva expansió internacional, amb la presència en tres nous mercats: Emirats Àrabs, Xile i Suècia, on comercialitza amb la seva marca pròpia, Saplex. L’empresa ha exportat fins a 1.666 tones, amb un augment del 7% en les exportacions respecte al 2018.

Amb aquests tres nous mercats, la firma vallesana ja és present en 15 països: França, Holanda, Bèlgica, Noruega, Finlàndia, Estònia, Letònia, Lituània, Itàlia, el Perú, Panamà, Xile, Emirats Àrabs Suècia i Portugal. En el cas d’aquest últim mercat, la companyia hi és present des de l’any passat al costat de Mercadona, com a proveïdor totaler de la cadena de distribució valenciana.

Per al mercat portuguès, Saplex ha creat una gamma de productes específics adaptada als consumidors del país. Aquesta proposta està tenint una bona acceptació si es té present l’evolució de les vendes.

Prop de 60 milions de facturació

Saplex va tancar l’exercici de 2019 amb una facturació propera als 60 milions d’euros. La companyia, que té una plantilla de 128 treballadors, ha augmentat un 6% la producció i ha arribat a 27.177 tones fabricades durant el 2019.

Aquesta evolució de la producció suposa per a Saplex renovar el lideratge en el sector. Ha augmentat en un punt la quota de mercat en bosses d’escombraries, que arriba al 48,5%. En bosses de congelació, l’evolució és encara més favorable. La participació en el mercat creix 2,8 punts i ja és del 50,8% del total.

Demanda en temps de coronavirus

Durant aquest any, tot i la crisi provocada per la Covid-19, l’empresa ha seguit treballant a ple rendiment per garantir l’abastiment i respondre a una demanda que ha tingut creixements puntuals. Tant les bosses de congelació d’aliments com les bosses d’escombraries han tingut increments notables, especialment en les primeres setmanes de confinament.

L’empres, que ha reforçat els protocols de prevenció per desenvolupar l’activitat amb seguretat, ha fet accions de col·laboració amb hospitals, residències i voluntariat del Vallès Oriental i altres municipis de la demarcació de Barcelona, amb donacions de més de 50.000 unitats de bosses i sacs.

LA PREGUNTA

La conducta de Puigdemont, com diu el conseller d’Interior, va ser “impròpia”?

En aquesta enquesta han votat 452 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't