La jornada presencial de la Vallèsbot 2024 s’ha fet aquest dimarts a la pista polivalent de Canovelles amb l’assistència d’un total de 616 alumnes de 24 centres educatius de Canovelles, Granollers, les Franqueses i la Roca.
L’objectiu d’aquesta setena edició de la Vallèsbot ha estat dissenyar projectes de robòtica per millorar el sector primari i els alumnes participants han presentat 44 treballs que exploren la tecnologia per millorar l’agricultura, la ramaderia, la pesca i altres àrees del sector.
Alguns dels objectius d’enguany buscaven vincular la robòtica educativa a la reducció de la petjada de carboni i contribuir a l’ecologia i l’economia local.
Per exemple, es proposava l’ús de la tecnologia per millorar l’eficiència en la producció de cultius, per crear solucions de distribució local de productes agrícoles, per garantir la seguretat i la salut del bestiar o per a la preservació i supervisió de colònies d’abelles, entre altres.
Entre els enginys presentats, hi havia un robot que fa la divisió del terreny tenint en compte què s’ha de plantar, un seleccionador de mongetes del ganxer, un robot que busca tomàquets madurs o diferents sistemes de reg innovadors.
De Granollers han presentat a la Vallèsbot les escoles Ponent, Salvador Espriu, Lledoner, Mestres Montaña, Ferrer i Guàrdia, Salvador Llobet, Joan Solans, l’Estel, l’EMT, Educem i l’institut Marta Mata.
De Canovelles, les escoles Congost, Quatre Vents, Jacint Verdaguer, Joan Miró, l’institut Bellulla
i l’institut Domus d’Olivet.
De la Roca, les escoles Pilar Mestres, Mogent, la Torreta, Santa Agnès i l’institut la Roca.
I de les Franqueses, han participat a la Vallèsbot, l’escola Joan Sanpera i Torras i l’institut El Til·ler.
{{ comment.text }}