QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

2022: el pitjor any en víctimes mortals a les carreteres del Vallès Oriental des de 2008

La C-35 amb cinc persones mortes i l’AP-7, amb quatre, són les carreteres on hi va haver més víctimes mortals en accidents

El 9 Nou
10/01/2023
Granollers

L’any 2022 es va tancar amb 15 persones mortes en accidents de trànsit a les carreteres del Vallès Oriental. Són cinc més de les que hi va haver el 2021, quatre més que cinc anys abans (2017) i vuit més que fa deu anys (2012).

De fet, els 15 morts en sinistres viaris a la xarxa interurbana de la comarca són el pitjor registre des de l’any 2008, quan van perdre la vida 21 persones en accidents a carreteres de la comarca, segons la sèrie històrica d’accidentalitat recollida per EL 9 NOU.

En total, hi va haver 12 accidents amb víctimes mortals (dos més que l’any 2021). La xifra de morts s’eleva fins a 15 perquè hi va haver un xoc on van morir dues persones i un altre on n’hi van morir tres. Tots dos sinistres es van produir a la C-35 i, en concret, van ser topades frontals al tram de la variant de Cardedeu.

El més greu va passar el 18 de novembre i hi van perdre la vida tres dones d’una mateixa família de Barcelona: dues germanes de 55 i 56 anys i la seva mare de 84, que anaven en un mateix vehicle. L’altre havia passat el 30 d’abril i hi van morir els conductors dels dos vehicles: un home de 61 anys i veí de la Llagosta i un altre de 35 anys i resident a Santa Maria de Palautordera.

Les estadístiques del tram de la C-35 entre l’enllaç amb l’AP-7 a la Roca i el nucli urbà de Vilalba són especialment negatives aquest 2022. Ha sumat la mateixa xifra de víctimes mortals que la suma de les que hi va haver els anys 2018, 2019, 2020 i 2021. Respecte a l’any 2019, creixen tots els indicadors: les xifres d’accidents amb víctimes mortals, amb ferits greus i amb víctimes (incloent ferits lleus) i les de persones lesionades. Els ajuntaments posen sobre la taula la necessitat de fer-hi millores.

A les estadístiques d’accidents mortals cal sumar les dues persones que han mort en sinistres en vies urbanes. Es van registrar a Caldes i Sant Antoni de Vilamajor. En tots dos casos, les persones mortes van ser vianants atropellats.

A banda de les xifra de persones mortes en accidents, les dades de ferits i de nombre d’accidents també van empitjorar respecte a l’any 2021 (vegeu quadre superior). Al conjunt de carreteres del Vallès Oriental, hi va haver 19 accidents més amb morts i/o ferits greus (de 31 a 50) i 110 accidents amb víctimes més (de 451 a 561), segons les estadístiques facilitades pel Servei Català de Trànsit a EL 9 NOU.

Les afectacions personals també pugen: 24 ferits greus més que l’any 2021, 179 ferits lleus més i 208 víctimes més. Respecte a fa 10 anys, el nombre de ferits lleus i el total de víctimes també creix.

Les carreteres amb més víctimes mortals

La C-35 és la carretera que va registrar més víctimes mortals l’any 2022: cinc en només dos accidents. Per darrere, hi ha l’AP-7, amb quatre persones mortes al tram del Vallès Oriental. A la carretera de Valldoriolf (BV-5159), n’hi van morir dues persones. Els altres van ser a la BV-5105 (carretera de Santa Agnès), a la C-17, a la C-33 i a la C-61.

Ferits greus per carreteres

El tram vallesà de l’AP-7 va registrar nou ferits greus. Per darrere, hi ha els vuit de la C-35, els sis de la C-59 i els cinc de la carretera de Valldoriolf.

Segons l’edat

Cinc de les 15 persones que van morir tenien entre 55 i 64 anys. L’altre grup més nombrós és el de persones entre 25 i 34 anys amb tres víctimes.

Segons el sexe

De les 15 persones mortes, 10 eren homes i 5 dones. Dels 51 ferits greus, 41 eren homes i 10 eren dones.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 139 persones.