QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Alumnes de l’escola d’art de la Garriga il·lustren frases fetes en català pels comerços

L’Asic i el CNL ja havien impulsat altres campanyes de promoció del català. Ara sí han afegit els estudiants de l’EMAD

Alumnes de l’Escola Municipal d’Art i Disseny (EMAD) de la Garriga s’han sumat a la campanya “Fem ballar el cap” per promoure l’ús social del català que impulsen l’Associació de Serveis i Comerciants (Asic)-Som la Garriga i el Consorci per a la Normalització Lingüística.

Els estudiants han creat una norantena de dibuixos per il·lustrar frases fetes escollides per l’Oficina del Català. Des d’aquest dilluns i fins al 7 d’abril, les botigues, empreses de serveis i locals de restauració associats a l’Asic els mostren als seus aparadors. Conviden els clients a endevinar quina frase feta s’amaga darrere de cada dibuix i omplir les butlletes per participar en el sorteig de tres vals de compra de 100, 70 i 50 euros per gastar-se als establiments associats.

Per optar als premis, cal endevinar un mínim de frases fetes exposades en locals de diverses zones del poble. El sorteig es farà el 15 d’abril. Mònica Sabata, presidenta de l’Asic, destaca la participació intergeneracional. “Ho fa molta gent gran però també veus famílies amb els seus fills o nets.”

L’Asic i el CNL ja havien impulsat altres campanyes de promoció del català. Fins ara, es feien amb cartells on hi havia l’inici d’una dita o frase feta en català, que s’havia de completar. Sabata destaca el valor afegit que aporta la participació dels alumnes de l’EMAD: “Té la gràcia que són obres originals fetes pels alumnes per contribuir a la difusió del català. Hem intentat que el format sigui més atractiu, tot i que potser també és més complicat que els anys anteriors.”

Han fet els disseny alumnes dins de les assignatures de dibuix artístic, dibuix publicitari i fonaments de la representació i l’expressió visual dels cicles formatius d’arts plàstiques i disseny. Les creacions combinen diferents tècniques com el dibuix, la pintura i el collage. L’EMAD també ha creat els elements publicitaris de la campanya com la butlleta de participació, els cartells per als establiments i el cartell publicitari.

“Sempre hem entès que el comerç de proximitat és una via fantàstica per promoure l’ús del català”, ressalta Sabata, que recorda que des de l’entitat ja fan altres col·laboracions amb el CNL com l’acollida d’estudiants que estan aprenent el català per fer pràctiques de conversa. Amb l’EMAD, l’Asic ja col·laborava amb una iniciativa amb els alumnes de cicle de disseny de mobiliari: estudiants treballen de bracet amb botiguers per dissenyar i crear nou mobiliari que resolgui alguna necessitat que tinguin al seu establiment.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 139 persones.