QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Els vehicles elèctrics o híbrids superen el 53% de matriculacions durant el 2024 al Vallès Oriental

L’opció preferida és el model gasolina/elèctric, que representa el 20%

El canvi climàtic ha obert grans temes de conversa al voltant de la sostenibilitat. Un té a veure amb la qualitat de l’aire dels pobles i ciutats, cosa que afecta directament el sector de l’automòbil. Dins els plans que pretenen reduir les concentracions de CO2 hi ha la implantació, per exemple, de les zones de baixes emissions (ZBE), que al Vallès Oriental ja afecta els municipis de Granollers i Mollet.

Una altra iniciativa és l’impuls dels vehicles elèctrics que no fan servir una combustió interna. Al Vallès Oriental, les xifres de matriculació d’aquesta mena de vehicles han anat en augment des de la pandèmia. De fet, l’any 2020 representaven el 2,25% del total, amb 143 matriculacions, i el 2024 van representar el 8,67%, amb 576 matriculacions. Un creixement de 6,42 punts percentuals. En les dades facilitades per la Federació Catalana de Venedors de Vehicles de Motor (FECAVEM) des del principi de 2025, les matriculacions de vehicles elèctrics ja suposen el 10,39% del total –183 de les 1.762 matriculacions–, amb un augment de 8,14 punts percentuals respecte al 2020.

Encara que la xifra total dels vehicles elèctrics (8,67%) durant el 2024 està per sota de la cotxes de gasolina (36,05%), a poc a poc es van acostant els percentatges. Si es contemplen les opcions híbrides, els vehicles amb tecnologia elèctrica arriben a representar el 53,79% de les matriculacions de 2024. Els vehicles híbrids de gasolina (19,85%) tenen prioritat per davant dels híbrids de dièsel (2,20%). En general, la venda de dièsel ha caigut notòriament els últims anys.

Pel que fa a les xifres totals de matriculació del període 2020-2025, es va registrar un petit descens en els anys posteriors a la pandèmia amb una caiguda de l’1,37% l’any 2021, i una altra caiguda del 10,76% l’any 2022.

L’opció preferida

L’opció preferida que presenta el format elèctric és el model híbrid de gasolina/elèctric, una tipologia de vehicle que combina almenys un motor elèctric i un motor de gasolina amb sistemes per recuperar energia a través del frenat regeneratiu. Durant els últims cinc anys, aquest model ha estat al capdavant de les preferències dels clients vallesans. De fet, l’aposta per aquest model ha estat ferma i creixent durant els anys dels quals s’ha pogut tenir accés a les dades.

El 2020 es van matricular 566 vehicles d’aquesta tipologia, el 8,92% del total. En canvi, el 2024 ja ascendien a 1.319, el 19,85% del total. L’augment en quatre anys ha estat de 10,93 punts percentuals. En les dades disponibles de 2025 ja suposen el 22,64% de les matriculacions que s’han fet a la comarca.

El perfil de client

Respecte al perfil de client que tendeix a comprar vehicles elèctrics, Salvador Umbert, responsable de màrqueting del Grup Pruna, explica que hi ha predisposicions diferents en cada persona. De les vuit marques amb les quals treballa el grup, totes disposen d’un model elèctric o híbrid.

Hi ha opcions molt diverses que poden anar dels cotxes econòmics de 15.000 euros a opcions de gamma alta de 200.000 euros. Els vehicles elèctrics es poden adaptar a les necessitats de les persones”, comenta. El responsable de màrqueting del Grup Pruna apunta que pels seus concessionaris poden passar persones que tant busquen “un model petit per fer desplaçaments curts i que no necessiti gaire manteniment” com algú que busca “un vehicle modern que els doni prestigi sense perdre l’element de sostenibilitat”, acaba Umbert.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 125 persones.