Capella exigeix accelerar el traspàs de Rodalies

La consellera demana “lleialtat institucional” i que el govern espanyol se sumi a “una auditoria real” de la xarxa en un acte a Barcelona

La consellera de Territori en funcions, Ester Capella, ha exigit la immediatesa del traspàs de Rodalies, després de les incidències d’aquesta setmana: “Ningú ve a demanar disculpes, donem sempre la cara des del Govern”. Així ho ha expressat aquest divendres en l’acte inaugural del 20è aniversari de la Llei de mobilitat de Catalunya, organitzat a l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

Capella també ha reclamat “lleialtat institucional” amb aquesta demanda i ha instat el govern espanyol a que s’uneixi a “una auditoria real” de la xarxa ferroviària perquè “un dia sigui, com ho és FGC, puntual i eficaç”. La titular en funcions de Territori ha interpel·lat l’executiu de Pedro Sánchez “a posar-se les piles”.

Capella ha recordat que “la desinversió és la causa directa del que està passant” a Rodalies i ha detallat que des de 2010 l’Estat “ha deixat d’executar un de cada dos euros pressupostats”, cosa que ha generat, segons ha calculat, 3.600 milions d’euros sense invertir. Per això, ha apuntat com a “responsables directes” el govern espanyol, Renfe i Adif.

En aquest sentit, la consellera en funcions ha dit que “un manteniment adequat de les instal·lacions hagués evitat” les afectacions d’aquests últims dies. D’aquesta manera, “una mínima incidència acaba provocant una catàstrofe generalitzada” i condiciona la vida de la ciutadania, ha rematat.

Capella ha defensat que “ningú pot negar que hi ha hagut una deixadesa permanent” en les infraestructures ferroviàries, tot i que “en moments puntuals de millora, que tenen més a veure amb les persones que amb les voluntats dels diferents governs de l’Estat”.   

Normativa pionera

La consellera de Territori en funcions ha qualificat que la Llei de mobilitat de Catalunya, aprovada pel Parlament el 2003, va ser “pionera” i ha recordat que es va fer “amb el consens de totes les forces polítiques”. Alhora, ha destacat que la regulació “va ser innovadora, avançada al seu temps i amb directrius i objectius, a dia d’avui, encara vigents”. Ho ha argumentat, per entre altres raons, pel “reconeixement al dret de l’accessibilitat, i amb el mínim impacte possible, i fent referència al clima i ús racional del territori”.

Capella ha fet èmfasi en tenir “una agenda de mobilitat lligada a les polítiques territorials i urbanístiques” i ha remarcat que “la mobilitat del futur passa per recosir el país sencer i generar equitat, perquè no la té”. D’altra banda, ha destacat que “el desplegament de la T-Mobilitat s’ha de completar amb la integració tarifària” i això, ha puntualitzat, ha de fer “atractiu el transport públic”.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 515 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't