EL 9 NOU donarà a conèixer aquest dimecres el guanyador del premi Vallesà de l’Any 2024 entre els tres candidats finalistes –Dani Amatller, Jana Arimany i Maria Vidal– en rebre més vots dels lectors per emportar-se el guardó. El mateix dimecres també s’anunciaran els guanyadors del premi Talent JoveVO, que convoca el Consell Comarcal del Vallès Oriental per posar en valor accions de joves de la comarca, i el premi Empresa Vallesana de 2024 que atorga la patronal Pimec a la comarca.
Tot plegat s’anunciarà en el transcurs d’una gala que es farà aquest dimecres a les 8 del vespre a l’Auditori Víctor Martínez Vicario, a les instal·lacions de l’empresa Salerm Cosmetics, a Lliçà de Vall. També es podrà seguir en directe a través de la retransmissió que en farà EL9NOU.CAT i, en diferit, a VOTV. A partir d’1/4 de 8, hi haurà una copa de cava per a tots els assistents.
Els candidats al premi Vallesà de l’Any 2024 destaquen per les seves accions en l’àmbit social: Dani Amatller, de Montornès, és l’impulsor del projecte Més que ciència, que vol acostar la ciència a les persones grans a través de la realitat virtual; Jana Arimany, de Canovelles, va crear la Fundació Capaç i Vàlida, de Canovelles, a través de la qual fa un projecte de cooperació internacional a Kenya, on va tirar endavant un centre de formació ocupacional per a persones amb discapacitat, i Maria Vidal, de Cardedeu, activista per l’impuls de la mobilitat amb bicicleta i membre de Cardedeu Vital, de Cardedeu i creadora amb Magalí Lladó de la cooperativa Maraki en Bicicleta, que, entre d’altres, està impulsant la ciclologística al municipi. El guanyador ha estat escollit pels lectors d’EL 9 NOU amb els seus vots amb les butlletes publicades al diari i al web.
Les aspirants al premi Talent Jove VO són, per ordre alfabètic del cognom, les germanes Juna i Gala Charansonnet, de 14 i 12 anys, que es dediquen a la gimnàstica artística i van sumar cinc medalles entre els campionat d’Espanya absolut i el campionat de Catalunya; Jana Mas, de les Franqueses i de 17 anys, que és autora de la novel·la Expediente Wilson que va començar a escriure amb 13 anys, i Fanta Toure Sylla, de Canovelles, que aspira al premi pel seu compromís social contra la mutilació genital femenina. Un jurat va valorar les set candidatures presentades per diversos ajuntaments del Vallès Oriental.
Tres empreses
Al premi Empresa Vallesana, els aspirats són: l’empresa especialitzada en tecnologia 3D AsorCad Engineering, de Parets; l’especialista en recobriments Caypi, de Sant Fost, i el fabricant de maquinària d’impressió Giave, de les Franqueses. Un jurat especialitzat va fer la tria dels guanyadors.
{{ comment.text }}