El govern demanarà la gestió de les línies R2 nord i R8 amb el traspàs de Rodalies

La previsió inicial és que el traspàs comencin per l’R3, entre d’altres línies perquè només acolliria circulacions de trens de la Generalitat

El 9 Nou
09/12/2023
Granollers

El govern de la Generalitat aposta perquè el traspàs de Rodalies inclogui les línies R2 Nord, que travessa el Vallès Oriental pel corredor de la línia de França, i l’R8 que connecta Granollers amb Martorell passant per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ho detalla la consellera de Territori, Ester Capella, en un article publicat a EL 9 NOU d’aquest dijous.

L’acord preveu que “el traspàs integral començarà, com a mínim, per les línies R1 (la del Maresme), R2 Sud (la del Garraf) i R3”, recorda Capella. Són aquestes tres línies perquè l’acord preveu iniciar el traspàs en aquells corredors ferroviaris on només circularien trens de la Generalitat.

Amb tot, “el govern –i així queda recollit en l’acord– posarà sobre la taula la negociació del traspàs de la línia R2 Nord i de l’R8, unes línies que utilitzen diàriament, en tot el seu recorregut, més de 128.000 persones que també mereixen un servei millor”. “I això, només ho podrem garantir si aquestes infraestructures acaben en mans i estan gestionades per la Generalitat”, assegura la consellera a l’article.

“Volem exercir totes les competències malgrat que sabem que exercir-les suposa una enorme responsabilitat”, detalla la consellera, que defineix com a “majúscul” el repte de la gestió de Rodalies després “d’anys de desinversió” que han fet que la infraestructura es trobi “en un estat molt precari”.

Capella celebra que “per primera vegada l’Estat s’obre a negociar tots els trams de les línies que conformen la xarxa de Rodalies de Catalunya”. També que “l’acord ve acompanyat de tots els recursos econòmics necessaris, començant dels 500 milions addicionals que rebrem ja el proper any per poder gestionar el servei i de la capacitat d’actuar sobre les infraestructures”.

Objectiu: millorar el servei als ciutadans

Per la consellera Capella, el traspàs ha de permetre millorar el servei que reben els ciutadans del Vallès Oriental. “Fa molts anys que pateixen la manca de finançament i la deixadesa de l’Estat amb les infraestructures ferroviàries catalanes.” “Els retards, les incidències i la deficiència en el tracte a l’usuari formen part de la seva quotidianitat”, afegeix.

Amb el traspàs de Rodalies i de la infraestructura (vies, catenàries…) “hem aconseguit una reivindicació de país per posar fi a un malson que, en els darrers anys, havia esdevingut quotidià” i “fer més fàcil el dia a dia i la mobilitat dels ciutadans i les ciutadanes de Catalunya”.

LA PREGUNTA

Creieu que el Barça de Hansi Flick pot fer una bona temporada amb la plantilla que té en aquests moments?

En aquesta enquesta han votat 291 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't