QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’amor a Mollet, fet moda

Dos joves creadors de Mollet impulsen una marca de roba que fa samarretes amb la frase Jo estimo Mollet en anglès

El 9 Nou
30/10/2023
Mollet del Vallès

Dos joves vallesans han debutat empresarialment amb un negoci de moda que homenatja Mollet i que està inspirat en l’estil irònic i exagerat Camp. Arnau Raga, dissenyador de moda i estilista freelance, i Marina Torrents, directora d’art de Santa Maria de Martorelles són els promotors de la marca Zerovuitcent, que des del juliol comercialitza una línia de productes tèxtils amb dissenys que declaren l’amor per Mollet del Vallès amb un: I Love (cor) MDV, informa Judit Vico.

Segons expliquen Raga, de 25 anys, i Torrents, de 24, el projecte va començar a petita escala, amb peces de roba adreçades als seus amics i a ells mateixos. Però, fruit de la bona acollida per part de coneguts i altres persones del municipi, van decidir produir-les i comerciar-les.

“Hem tingut molt bona rebuda, gent desconeguda ens preguntava per xarxes socials per les samarretes i d’alguna manera ens feia molta il·lusió”, explica Raga a EL 9 NOU. “Hi ha samarretes que pot semblar que portes de manera irònica però que, en realitat, a tu t’agraden”, explica Torrents referint-se a l’essència de l’estil Camp i l’estima cap a la ciutat.

Algunes samarretes turístiques són tan lletges que és divertit i estilós fer-les servir”, diu Raga, que considera que l’apreciació estètica de peces de roba carrinclones o tronades és tendència.
De moment, Zerovuitcent –la marca fa referència al codi postal de la ciutat– compta amb samarretes, samarretes de tall curt, infantils, i bosses tote, totes estampades al mateix municipi.

“Anem veient com respon el mercat i dirigim el negoci a les seves necessitats, la nostra idea és fer més dissenys i altres productes”, avança Raga. “No tenim ningú que ens restringeixi creativament i això juga a favor nostre. L’estètica que estem plantejant ara s’acosta més a l’anomenat street wear i la cultura trap”, explica Torrents.

Els dos joves tenen clar que la marca agafa l’essència molletana com a emblema. A les seves xarxes socials, es poden observar fotografies editades on apareix l’escultura de l’Arlequí de l’artista Joan Abelló vestida amb les seves peces de roba, i altres imatges d’icones del municipi que interactuen de manera ficcionada amb els seus productes.

Tot i l’evident vinculació amb la ciutat, Raga i Torrents declaren Zerovuitcent com una marca apolítica “és una marca que representa l’essència de Mollet de manera completa, no es redueix a cap partit o a cap entitat”, expressen tots dos. “Molta gent considera que Mollet no és un poble que desperti orgull; Mollet és nostre i reivindiquem que nosaltres sí que estem orgullosos i així ho diu la nostra samarreta”, afirma Raga.

Torrents explica que no només volen posar en valor l’estima pel municipi. A més, volen romantitzar el sentiment a través de les seves creacions: “A Mollet, calen més espais d’unió entre la gent, i en part la nostra marca destaca aquesta identitat i la fa visible”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 174 persones.