QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El Montseny adequa l’aparcament de Santa Fe per regular els visitants

Els treballs tenen una durada de dos mesos i també inclouen actuacions al voral de la BV-5114 a l’altura de Can Casades

El Parc Natural del Montseny ha iniciat les obres d’adequació de l’espai d’aparcament públic que hi ha al costat de Can Casades, a Santa Fe del Montseny. La zona es pavimenta i s’urbanitza per regularitzar les places d’aparcament –se’n senyalitzaran 74 per a turismes– i separar les zones de pas dels vianants. A banda, l’actuació es complementarà amb la instal·lació de càmeres amb lectors de matrícula i barreres que permetran gestionar l’espai amb un sistema de cita prèvia per primer cop al Montseny.

L’objectiu dels gestors de l’espai natural “és que el sistema pugui estar en funcionament aquesta propera tardor”, un dels períodes de major afluència de visitants al Montseny, detalla Xavier Navalón, director del Parc Natural. En els propers dies, responsables del parc es reuniran amb empreses de serveis situades a la zona per exposar-los el model de funcionament.

Durant els dies feiners, es reservarà un espai dins de l’aparcament per estacionar fins a quatre autobusos de grups que vagin a fer activitats a la zona de Santa Fe reduint l’espai disponible per a turismes. Els caps de setmana, però, els autobusos es derivaran a l’aparcament de SesFerreres, situat entre Santa Fe i Sant Marçal. “Això és un repte perquè els autocars no volen desplaçar-se més quan arriben a Santa Fe però no poden estar aturats aquí tot el dia”, detalla Navalón.

L’espai d’aparcament s’ha dimensionat a la capacitat d’acollida de visitants que té la vall de Santa Fe. “Va en la línia del que estan fent molts espais protegits a Europa”, detalla Navalón. De fet, l’adequació de l’espai arriba després d’haver tirat endavant altres accions com la senyalització amb una línia groga dels vorals de la carretera per remarcar que no s’hi pot estacionar o la disposició d’acumulacions de terra en punts concrets al costat de les carreteres per evitar que s’hi aturin els conductors. També la coordinació amb els Mossos d’Esquadra.

A banda de l’aparcament, s’actuarà a l’espai situat davant de Can Casades, al peu de la BV-5114. Les places d’aparcament existents s’eliminaran i es reservaran espais per al servei de Bus Parc –s’hi instal·larà una marquesina i s’adaptarà l’espai per facilitar el canvi de sentit dels vehicles– per a l’estacionament de vehicles de serveis i d’emergències i per a aparcaments de curta durada de persones que s’aturin a Can Casades per obtenir informació sobre rutes o activitats al massís.

Les obres tenen un pressupost de poc més de 294.000 euros i es financen amb fons europeus Next Generation gràcies a un programa de suport a espais naturals adherits a la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS). Està previst que els treballs durin un parell de mesos.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?