QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La gran afluència de públic a les nits ‘motards’ de Montmeló va obligar a tancar els accessos al poble diumenge

La matinada de diumenge, algunes persones van tirar ampolles als agents que la Brimo que desallotjaven el carrer Vic després que acabessin les activitats

El dispositiu de seguretat de Mossos i policies locals per les nits motards de Montmeló va tancar, per primera vegada a la història, tots els accessos al poble per l’elevat volum de persones que hi volien accedir. Va passar poc després de la mitjanit de diumenge i es va mantenir durant unes tres hores.

“Es van col·lapsar els accessos i els aparcaments”, diu la inspectora Elena Martínez, cap del dispositiu i dels Mossos de Mollet, que afegeix que ja des de les 7 de la tarda l’afluència de persones va ser molt important. “Mai s’havien tancat tots els accessos al poble”, confirma Juan Antonio Capel, cap de la Policia Local. En anys anteriors de celebració de les nits motards, només una vegada s’havia tancat l’entrada per la carretera de la Roca de manera puntual.

El tancament dels accessos va fer que moltes persones que volien arribar a Montmeló no ho poguessin fer i haguessin d’anar a deixar el vehicle en polígons de Montornès o Granollers i anar caminat fins a la zona on hi havia les activitats d’oci. També hi va haver conductors que van estacionar als aparcaments del Circuit. Segons fonts policials, es calcula que unes 24.000 persones van passar per Montmeló la nit de dissabte. La de divendres ja van ser unes 20.000. És més del doble que en el darrer Gran Premi de motociclisme, que es va fer al setembre.

Llençament d’ampolles als Mossos

Els únics incidents destacats de les nits motards van ser la matinada de diumenge, quan els efectius de la Brigada Mòbil feien marxar les persones que quedaven al tram nord del carre Vic, després que es tanquessin les guinguetes i la música. Algunes persones van fer llançaments d’ampolles contra la línia policial. Un efectiu de la Brimo va patir ferides i va haver de ser atès pel SEM. Els Mossos van identificar diverses persones que seran denunciades per aquests fets. Amb tot, explica Martínez, “van ser una minoria” perquè la majoria de gent “va marxar de forma voluntària” quan se’ls explicava que les activitats ja havien acabat i que calia netejar per poder reobrir el pas de vehicles al carrer.

Segons dades dels Mossos, entre les nits de divendres i dissabte es van fer 15 identificacions de persones i dues de vehicles. En els controls de trànsit, es van fer 123 proves amb nou positius administratiu per alcoholèmia, tres de persones i dos de drogues. A més, es va detectar un conductor sense punts al carnet i es van posar 108 denúncies de trànsit.

En les dues nits, hi va haver 17 atencions sanitàries amb cinc derivacions a l’Hospital i al CUAP de Granollers. Cap, però, de gravetat. Van ser per intoxicacions vinculades al consum d’alcohol i drogues però també per petits accidents de trànsit o en els desplaçaments a peu. També es va atendre una persona per una reacció alèrgica a un aliment consumit i una per una lesió a l’ull a la zona on feien exhibicions els motars.

El dispositiu de seguretat per les nits motards també va comptar amb la participació de la Policia Local de Granollers i de Montornès, amb controls als polígons d’aquests municipis propers al Circuit i a Montmeló per evitar que hoi hagués concentracions de persones o vehicles fent conduccions no reglamentàries.

La mobilitat al Circuit

Les principals vies que envolten el Circuit van patir problemes de trànsit tant dissabte com diumenge coincidint amb les hores d’entrada i sortida d’aficionats al Circuit. Es van produir, sobretot, a les vies que donen accés a la instal·lació: la carretera Interpolar i la carretera de Granollers a Montmeló. També al tram de Parets de la C-17. A la foto, l’extrem sud de l’avinguda Sant Julià, a Granollers. El Servei Català de Trànsit i els Mossos van fer un dispositiu especial per facilitar l’entrada i sortida al Circuit.

LA PREGUNTA

Creu que Espanya ha d’incrementar la despesa en Defensa?

26%
74%
En aquesta enquesta han votat 243 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't