La plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) es manifestarà el 26 de febrer a Sabadell per pressionar al Govern i el PSC per a què no avancin en la construcció d’aquesta infraestructura. Divendres passat ja hi va haver les primeres protestes a Granollers, Sabadell i Terrassa.
El col·lectiu es mostra escèptic amb la viabilitat del pacte a què aquest dimecres han arribat ERC i els socialistes, on hi ha el compromís per signar un acord que permeti fer l’estudi informatiu de l’obra i pagar la construcció.
“Hi ha per davant una tramitació administrativa molt llarga i caldrà veure si el projecte ho supera”, avisen. Posen com a exemple el tram de la B-40 entre Terrassa i Abrera, del quan se’n va encarregar l’estudi informatiu fa 30 anys i encara no està inaugurat.
Els opositors a la B-40 han reiterat aquest dimecres a la tarda en roda de premsa els seus arguments en contra d’una via que consideren “inacceptable” pel que fa a l’afectació urbanística i mediambiental.
Els manifestants sostenen que el projecte “està administrativament i conceptualment caducat”, i se senten “enormement sorpresos” en veure que ERC i el PSC “el defensen com un projecte estrella per a la recuperació econòmica del Vallès i de Catalunya”.
“Això és errar de totes totes en unes apostes que haurien de ser valentes per transformar un model territorial que ara no porta enlloc i només condueix a escenaris de crisi”, assevera el portaveu de la CCQC, Toni Altaió.
A parer del col·lectiu, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha “traspassat el mort” a la Generalitat respecte al planificació de la B-40 per a què sigui el govern català “qui pateixi tot el desgast polític vinculat a la tramitació d’aquest projecte”.
La plataforma ecologista insisteix que, sigui quina sigui l’administració que hi hagi al capdavant, la B-40 no té possibilitats de tirar endavant. Asseguren que el marc administratiu ambiental “és molt diferent” ara en comparació a dècades enrere, quan es va començar a projectar la via.
Altaió subratlla que “no està justificada la seva funcionalitat per ordenar la mobilitat ni amb criteris de sostenibilitat, ni d’impacte territorial ni d’emissió de gasos contaminants”.
A banda de la manifestació del 26 de febrer a Sabadell, la plataforma CCQC ha avisat que prepara actuacions administratives i jurídiques per frenar el projecte, alhora que demanarà una reunió amb el president Pere Aragonès.
{{ comment.text }}