La caiguda d’una pedra talla la circulació de trens a l’R3 entre les estacions de Figaró i Sant Martí de Centelles. Renfe n’ha informat poc abans de les 3 de la tarda d’aquest dimecres. Hi ha un servei alternatiu per carretera actiu.
Tot just aquest dimecres a primera hora, Renfe ha restablert el servei ferroviari de l’R3 entre les estacions de la Garriga i Ripoll. Ho ha anunciat la consellera de Territori, Sílvia Paneque.
Amb tot, segons ha informat Renfe, l’oferta és del 50% dels trens que hi havia abans del 20 de gener passat. Per això, es manté el servei alternatiu per carretera i es continua treballant en la recuperació del tram Ribes-Ripoll, explica la consellera.
A banda de la reducció de l’oferta, la circulació de trens també tindrà un increment de temps respecte els horaris habituals. Deriva de les limitacions de velocitat que encara hi ha a la infraestructura i dels treballs de manteniment que encara està fent Adif. “Es segueix treballant per eliminar les limitacions temporals de velocitat i així recuperar els temps de trajecte, l’oferta i els usuaris”, detalla el comunicat de Renfe.
“Amb l’ampliació de l’oferta ferroviària, encara que reduïda, es dona una possibilitat de desplaçament mentre es continua treballant per resuperar tota l’oferta i el tram entre Ribes i Ripoll” que continua fora de servei.

El tram de la Garriga cap al sud segueix tallat per les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga i les actuacions a l’estació de Montcada Bifurcació.