Segons han confirmat a EL 9 NOU fonts del Departament de Territori, dilluns que ve a 2/4 de 10 del matí es començarà a destapar la nova senyalització i, per tant, entrarà en vigor la prohibició de pas dels vehicles de més de 7,5 tones al tram urbà de la ronda Sud de Granollers i a la carretera del Masnou, de l’enllaç amb la C-35 fins a la ronda dus de Granollers.
Està previst que l’operatiu per destapar les senyals duri tres hores. L’acció es coordinarà amb l’Ajuntament, que retirarà les bosses que cobreixen els nous senyals de prohibició o direcció obligatòria per a camions de més de 7,5 tones col·locats a vies urbanes.
El Departament de Territori ha acceptat la petició que li va fer l’Ajuntament de Granollers i ha modificat la senyalització que prohibeix l’accés de camions de més de 7,5 tones de pes al tram urbà de la ronda Sud. Amb el canvi, es permet que els que entren a la ciutat pel Coll de la Manya i van al polígon Palou Nord puguin travessar el pont del riu Congost i fins a la sortida amb els carrers Roma i Londres. No es permetrà, però, l’accés fins a la rotonda amb el carrer Lluís Companys.
Territori ha instal·lat aquests dies nous senyals a la ronda Sud –a l’entorn de la cruïlla amb el carrer Roma– i al tram de la N-152z d’entrada a Granollers. Aquí, s’ha afegit plaques amb la inscripció “Excepte polígon Palou Nord”. Per ara, estan tapades.
El canvi es va posar sobre la taula arran de les converses entre l’Ajuntament i entitats empresarials de la zona que qüestionen que es limiti el pas de camions pel tram urbà de la C-352 i per la carretera del Masnou des de l’enllaç amb la carretera Interpolar.
Diferències respecte la idea inicial
La senyalització instal·lada inicialment preveia que els vehicles pesants que entren a Granollers pel Coll de la Manya i van al polígon Palou Nord haguessin de sortir en direcció a l’avinguda Sant Julià en el tram on la N-152z es bifurca amb un carril que entra cap a la ronda Sud –el de l’esquerra– i un altre que baixa cap a la rotonda del Grup Lober –el de la dreta– i connecta amb el vial del marge dret del riu Congost. Això obligaria els camions que van al polígon Palou Nord a agafar l’avinguda Sant Julià i baixar fins a l’altura del camí de Can Bassa per accedir al sector industrial pel pont que travessa el riu Congost, prop del parc de Bombers. Ara podran fer-ho pel carrer Roma.
Les altres restriccions
La resta de la senyalització no experimenta canvis. Per tant, els vehicles de més de 7,5 tones que entrin a Granollers per la ronda Sud (C-352) procedents de l’est –de Cardedeu o la Roca– hauran de fer mitja volta a la rotonda del carrer Esteve Terrades, com han de fer ja els camions de mercaderies perilloses que des de la primavera de 2019 ja tenien prohibida la circulació pels 1.500 metres del tram urbà de la ronda Sud. L’alternativa més clara és l’AP-7 fins a l’accés sud de Granollers, la carretera Interpolar i el carrer Marconi, al polígon Congost.
La nova senyalització també condiciona les rutes dels tràilers que vulguin accedir a Granollers per la carretera del Masnou. Venint de Vilanova, es trobaran senyals que els encaminaran cap a la C-35. I els que vinguin per aquesta via des de la C-17 i Parets, es trobaran amb indicadors que no els deixaran seguir en direcció al centre de la ciutat per la carretera del Masnou i els obligaran a fer mitja volta. En tots dos casos, l’accés al polígon Palou Nord s’haurà de fer pel carrer Marconi, el vial paral·lel a l’avinguda Sant Julià, situat al marge dret del riu.
{{ comment.text }}