Tres estudiants de Granollers porten a les Nacions Unides propostes ambientals i socials

Formen part d’una expedició de 60 estudiants espanyols en una iniciativa de The Challenge d’EduCaixa de la Fundació la Caixa

Tres estudiants de segon de batxillerat i una professora de l’Escola Municipal de Treball (EMT) de Granollers han traslladat al Departament de Joves de les Nacions Unides, a Nova Yort, les seves propostes socials i sostenibles. Les tres estudiants formen part d’una expedició de 60 alumnes d’arreu de l’Estat espanyol. Ha estat organitzada per The Challenge d’EduCaixa, un programa de la Fundació la Caixa.

El grup d’estudiants ha llegit un manifest que recull algunes de les preocupacions i els compromisos de la gent jove de l’Estat espanyol respecte temes com el canvi climàtic i les desigualtats socials. Han compartit amb el Departament de Joves un paquet d’accions que han anat treballant durant el curs.

El grup de l’EMT de Granollers ha centrat les seves propostes en reptes socials com ara la salut mental i el benestar, la protecció del planeta i la pau i la prosperitat. Tots ells estan alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que promou l’ONU.

L’expedició està formada per estudiants de tercer i quart d’ESO. També alumnes de cicles formatius de grau mitjà. Són 17 equips que han estat seleccionats entre les 1.546 candidatures que es van presentar.

Les estudiants passa gairebé dues setmanes als Estats Units que inclouen visites formatives a algunes de les universitats més importants de la costa est com les de Yale i Columbia o el MIT. També fan activitats culturals, trobades amb persones bacades de postgrau de la Fundació La Caixa o altres activitats com una visita a l’ONG Beauty for freedom, que treballa contra el tràfic de persones; o un contacte amb Eli de los Pinos, fundadora i directora d’Aura Biosciences, que se centra en la recerca de noves teràpies oncológiques.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't