Desenes de persones s’han quedat amb tractaments d’estètica que tenien pagats a mig fer després del tancament per sorpresa del centre +You –fins al juliol, Único– del carrer Anselm Clavé, al centre de Granollers. La societat ha presentat concurs de creditors i ha tancat tots els establiments. El de Granollers ho va fer dimecres de la setmana passada.
Els clients s’estan organitzant –s’ha creat un grup de Whatsapp que dijous sumava 200 membres, molts d’ells clients de l’establiment de Granollers– i han anat posant denúncia als Mossos i a diverses policies locals. Aquestes s’han agrupat amb un mateix nombre de diligències. També valoren la possibilitat de fer una reclamació conjunta a l’empresa. Fonts dels Mossos han detallat a EL 9 NOU que han rebut ja un nombre significatiu de denúncies. Amb tot, apunten que la reclamació s’haurà de derivar per la via civil a través dels jutjats perquè no s’observen indicis delictius per obrir un procés penal.
Molts dels afectats van descobrir que +You havia tancat en anar-hi per fer-se el tractament que havien concertat prèviament. Els que tenen cites pels propers dies no han rebut cap avís d’anul·lació ni cap explicació. Diversos afectats han explicat a EL 9 NOU la seva situació. La Zoraida, de Llinars, tenia pagats un seguit de serveis estètics valorats en 2.700 euros. D’aquests, no n’ha consumit ni la meitat. Ella es va adonar del tancament divendres passat. “Vaig començar a trucar al telèfon que havien posat en un cartell i ningú l’agafava.”
Per poder contactar amb altres afectats, “vaig decidir posar un cartell amb el meu telèfon”. Amb les persones que hi han anat contactant ha creat el grup de Whatsapp. Dimarts va presentar denúncia als Mossos de Sant Celoni.
En Toni, de Granollers, va pagar 1.000 euros el 30 de setembre –dos dies abans que tanquessin– per un tractament a la pell. No va poder fer cap sessió. “És com si hagués llençat aquests diners a les escombraries.” La Raquel, de Granollers, estava fent una fotodepilació de cames. “El 16 de setembre em vam proposar ampliar més temps. Per sort, els vaig dir que no, que volia esperar com anava el que quedava per fer.” En una situació similar es va trobar l’Ester, que havia contractat fotodepilacions per a les seves dues filles. “Volíem que ampliéssim més i ens oferien nous tractaments.”
En Sergio, de Canovelles, estava a la meitat d’un tractament de fotodepilació. A més, en una de les sessions, li van cremar un tatuatge, que se li va inflar. Com que el centre no volia respondre, va posar una ressenya molt negativa a Google. Llavors, sí que el van trucar i va acordar amb una responsable del centre que cada dues setmanes li anirien fent un tractament per rebaixar la part inflamada. “Ho tinc millor però no està solucionat i ara no sé com reclamar que continuïn el tractament.” Alguns dels clients van finançar els tractaments a través de crèdits, que ara hauran de continuar pagant tot i no poder gaudir dels tractaments.
Els afectats demanen que el centre els faciliti la documentació de les seves fitxes per poder demostrar quina part del tractament contractat han fet i quina els quedava pendent a l’hora de fer les reclamacions pertinents.
En un comunicat al web, les societats del grup titulars de la marca de centres Único exposen que han demanat el concurs de creditors per procedir a la “liquidació ordenada de la companyia”. “Amb l’objectiu de minimitzar els potencials trastorns que això pogués generar als clients, es mirarà de procedir a una liquidació de la venda de la unitat productiva que permeti la continuïtat de l’activitat” per l’administrador concursal.