Territori aprova de nou el projecte de la variant de la C-59 a Sant Feliu

El projecte, que se sotmet a exposició pública, dibuixa una via de quatre quilòmetres que discorre a l’oest de Sant Feliu amb un viaducte de 515 metres i un fals túnel d’uns 120 metres de llarg

El Departament de Territori ha aprovat de nou aquest dijous el projecte de la variant de la carretera C-59 a l’altura de Sant Feliu de Codines. Això permetrà, a partir de la setmana que ve, obrir el procés d’exposició pública de la declaració d’impacte ambiental, un tràmit que ja s’havia fet però que havia caducat perquè no s’havia completat la tramitació.

La consellera de Territori, Ester Capella, ha informat d’aquest pas a Moià on ha fet una visita a l’Ajuntament per signar un conveni de col·laboració per a l’execució d’unes obres de millora de l’accessibilitat al sector industrial Teuleria-Pla de Romaní a la carretera N-141c.

L’estudi d’impacte ambiental que se sotmet a informació pública preveu una variant de quatre quilòmetres a l’oest del terme municipal de Sant Feliu que permetrà alliberar del trànsit de pas que ara creua el nucli urbà. En la major part del traçat, la via té un carril per sentit tot i que inclou un segon carril per als vehicles lents en direcció Moià en alguns punts amb més pendent per facilitar els avançaments.

La variant tindrà un separador de fluxos al centre de la calçada per reduir el risc de xocs frontals. Estarà format per una doble línia continua, un zebrat central i elements d’abalisament reflectants.

Tot el traçat inclou tres rotondes a nivell. La primera al desviament de la part sud, la segona a l’enllaç amb la carretera BP-1241 de Gallifa (donarà un segon accés al nucli de Sant Feliu per l’oest) i amb la carretera C-1413b cap de Centelles (Osona). El projecte preveu un viaducte de 515 metres per superar el sot de l’Ullar i un fals túnel de 120 metres a la zona de Can Bosc que farà funcions de pas de fauna i corredor ecològic.

Quan s’acabi la informació pública i s’emeti la declaració d’impacte ambiental del projecte, es podrà aprovar el projecte de forma definitiva i encarregar la licitació de les obres. El pressupost de la Generalitat per al 2024, que no s’ha arribat a aprovar, havia previst un compromís inversor per als propers anys per fer les obres de la variant.

Territori ja està executant obres de millora a tot el tram de la C-59 entre Sant Feliu i Moià que, entre d’altres, inclouen l’ampliació de la calçada amb vorals trepitjables per donar més seguretat, algun tram de tres carrils per facilitar els avançaments, apartadors a les parades de bus, passos de fauna o la instal·lació d’elements de separació dels dos sentits de circulació en un tram entre Sant Feliu i Sant Quirze.

Millora de l’accés al sector industrial

La consellera ha anunciat que aquest mateix dijous s’ha licitat l’obra de millora de l’accés al sector industrial Teuleria-Pla de Romaní des de la N-141c. L’objectiu és la millora de la seguretat viària en aquest punt en uns treballs que inclouen la remodelació de l’actual enllaç amb forma de T. S’hi construiran carrils centrals per facilitar els moviments d’entrada i sortida.

La inversió previst és de 520.000 euros. D’acord amb el conveni signat. l’Ajuntament aportarà el 20% de la despesa mentre que la conselleria es farà càrrec del 80% restant. Està previst que l’obra quedi enllestida l’any vinent.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 517 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't