La Generalitat millorarà la seguretat a la carretera C-59 a Caldes. És un tram que l’Ajuntament considera “perillós” i per on hi passen 4.000 vehicles diaris. L’actuació consisteix en ampliar la carretera i crear dues noves rotondes a l’accés a la zona sud del nucli urbà de Caldes Sud i al de la urbanització Can Valls.
Amb l’objectiu de potenciar el transport públic, s’incorporarà un carril bus i es milloraran les parades i els accessos. En concret, es construirà un nou carril bus per sentit entre la nova rotonda de Caldes Sud i la nova rotonda de Can Valls, i un nou carril bus en sentit Barcelona entre la nova rotonda de Can Valls i la rotonda existent de Palau-Solità.
Per als ciclistes i als vianants, s’obrirà una nova via en tot el tram d’actuació, segons ha explicat el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat, David Prat, en una roda de premsa dimarts al matí i va avançar dilluns el conseller Juli Fernàndez. La inversió tindrà un cost de 9 milions d’euros i estarà enllestida el 2025.
Des de finals de l’any passat, l’Ajuntament calderí ha estat fent algunes intervencions per millorar la seguretat d’aquest tram de via. Entre altres, s’ha renovat la senyalització vertical, pintat de vermell part de la carretera, instal·lat un radar per controlar la velocitat dels vehicles o limitat la velocitat màxima a 60 quilòmetres per hora.
Aquestes actuacions han tingut un cost de 46.000 euros per al consistori, però l’alcalde de Caldes, Isidre Pineda, ha assegurat que no són suficients i ha celebrat la proposta aprovada per la Generalitat.
Dels 28.000 vehicles que passen cada dia per aquest tram de la C-59, uns 4.000 es desvien cap a Can Valls, una urbanització on viu un 10% dels veïns de la vila, segons Pineda. El consistori creu de vital importància millorar la seguretat de la via, la construcció de rotondes i “descongestionar-la”. Els últims mesos hi ha hagut diversos accidents al pas de la C-59 per Caldes, com el xoc frontal que el desembre va deixar una víctima mortal al tram de la variant de Palau-solità, on també es preveuen millores.
Projecte BRCAT
Pel que fa a la millora del servei d’autobús al municipi, el projecte forma part de la primera fase del BRCAT, el sistema de corredors de bus ràpid de Catalunya que s’implementarà a l’Àrea Metropolitana i en alguns punts de Girona. S’habilitaran 30 quilòmetres de carrils bus amb un cost global de 67 milions d’euros finançats amb els fons Next Generation.
{{ comment.text }}