QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Territori vol millorar la seguretat dels vianants amb la reforma de l’accés de Can Pagà, a Palautordera

La millora del pas a banda i banda a peu facilitarà la connexió amb la via ciclista que ja existeix i permet anar fins a l’estació de Renfe o fins al nucli urbà

El Departament de Territori estudia mesures per facilitar el creuament a peu amb seguretat de la BV-5301 a l’altura del barri de Can Pagà, a Santa Maria de Palautordera. És una petició que ha fet l’Ajuntament i que es treballa per incorporar-la al projecte de millora de l’accés en vehicle, on començaran les obres la primera quinzena de febrer.

La millora del pas a banda i banda a peu facilitarà la connexió amb la via ciclista que ja existeix i permet anar fins a l’estació de Renfe o fins al nucli urbà. La idea és situar-lo al punt que ofereixi les millors condicions de seguretat.

L’actuació prevista consisteix en la creació d’un carril central que facilitarà el gir a l’esquerra cap a Can Pagà als vehicles que baixen de Palautordera i la incorporació a la BV-5301 en direcció a la C-35. L’obra representa una inversió de 400.000 euros i inclou la instal·lació d’enllumenat i senyalització vertical i horitzontal. Els treballs duraran uns tres mesos.

Fins a 22 milions d’inversió a la C-35

A l’àmbit de la C-35 al Baix Montseny, Territori està invertint uns 22 milions en diverses actuacions. Ara, també està executant-se la millora dels accessos a l’altura de la zona urbana de Sant Celoni. Es construeix una gran rotonda i es milloren les entrades i sortides als dos costats de la via i s’eliminen els girs a l’esquerra fins ara permesos en alguns punts.

La inversió, que és de 2,4 milions, inclou un zebrat central a la calçada per millorar la separació entre els dos sentits de circulació.

En aquest àmbit de la C-35 encara hi ha projectes pendents: Territori està redactant els projectes per fer nous trams de via ciclable a la C-35 entre Sant Celoni i Vilalba i a la BV-5031 des de la rotonda de la C-35 fins a l’estació de Palautordera, on ja hi ha un tram fet fins al nucli urbà del poble.

“Quan apostem per una via segregada per a les bicicletes treballem perquè tingui continuïtat i no quedi tallada en un punt en concret”, deia la consellera de Territori, Ester Capella, divendres des de Gualba. El calendari per la seva execució, però, no es pot concretar. Fonts de Territori, detallen que els projectes per crear vies per a ciclistes són complexos perquè cal buscar l’encaix amb les infraestructures existents, els diversos accessos o les possibles afectacions a finques properes a les carreteres per on passen.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 139 persones.