Territori reclama a Adif una “reconfiguració” del servei a l’R3 i que torni a posar autobusos alternatius

Els ajuntaments per on passa la línia i els usuaris de Perquè no ens fotin el tren s’han queixat de la falta de fiabilitat del servei i han demanat alternatives

El 9 Nou,
20/02/2024
Granollers

El Departament de Territori ha reclamat a l’Administrador d’Indfraestructures Ferroviàries una “reconfiguració” del servei de la línia R3 de Rodalies i que torni a posar busos alternatius, després de les nombroses incidències a la línia arran de la represa del servei entre Parets i la Garriga el 4 de febrer passat.

Aquest dimarts a primera hora de la tarda s’ha fet una trobada convocada per la Generalitat amb representants de l’Adif i Renfe. S’ha fet per via telemàtica i ha aplegat uns 50 representats dels municipis per on passa l’R3. També hi havia representants de l’entitat d’usuaris Perquè no ens fotin el tren.

La petició per recuperar el servei d’autobusos que doni fiabilitat als usuaris també l’han fet representants dels ajuntaments i de Perquè no ens fotin el tren. “Cal garantir el servei als usuaris i això passa per restablir el servei d’autobusos que ho permeti”, detalla l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, que ha participat a la trobada, en declaracions a EL 9 NOU.

Daniel Pi, de Perquè no ens fotin el tren, admet que han sortit decebuts de la trobada. “S’han donat explicacions que no ens han convençut”, diu a EL 9 NOU. Que es fici el 4 de març per haver aixecat totes les limitacions de velocitat “no és la resposta que esperàvem”, afegeix Pi.

“Hem demanat a Adif que faci una reconfiguració de les marxes per tenir uns horaris que es compleixen i s’adeqüin a la realitat de la infraestructura”, ha explicat el director de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, Adif ha justificat les incidències amb problemes “d’assentament” de la infraestructura i ha avisat que fins al 4 de març no es podrà recuperar part de la normalitat a l’R3, segons ha detallat Martori.

“En principi el 4 de març es podran aixecar algunes de les restriccions de velocitat i senyalització a l’R3 i es recuperaria una part normal del servei”, ha assenyalat Martori. Territori també ha sol·licitat explicacions a Adif i Renfe sobre aquestes anomalies al servei (un total de 12 incidències en només 15 dies. D’aquestes, sis han estat considerades greus. La darrera, aquest dilluns per un robatori de cable de coure. “Ens han parlat de l’assentament de la infraestructura després de la primera fase de les obres pel desdoblament”, ha apuntat Martori.

“Estem encara en una situació de temporalitat amb restriccions de velocitat dels trens i de senyalització, i això fa que no es puguin complir els horaris i els temps de viatges siguin més llargs”, ha comentat el director de Transports i Mobilitat. “Per això hem exigit aquesta reconfiguració dels horaris i que s’adeqüin a aquesta nova realitat temporal”, ha insistit Martori, que igualment ha requerit un “calendari efectiu” del tall ferroviari previst a l’estiu i que pot durar uns sis mesos. “Les obres han de venir millor planificades i comptar amb un període temporal de proves”, ha recalcat el titular de Transports i Mobilitat.

“Això no s’ha fet en aquesta primera fase de les obres i és inacceptable. Aquesta temporalitat a l’R3 no estava prevista i no ens havia avisat ningú”, ha volgut deixar clar Martori.

Carta de Territori al president d’Adif

En paral·lel a la reunió telemàtica, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, ha adreçat una carta al president d’Adif, Ángel Contreras, per reclamar-li una “informe detallat” sobre les causes de les incidències a l’R3 de Rodalies i les actuacions dutes a terme per resoldre-les. De cara a obres futures, Sanglas sol·licita a Adif que faci “actuacions preventives” per evitar situacions similars. “Volem que una vegada entregada l’obra es prevegi un període, el mínim possible, on els trens puguin circular en proves i sense passatge, amb presència de personal d’Adif per resoldre qualsevol problemàtica puntual”, ha apostat el secretari de Mobilitat i Infraestructures.

“També considerem necessari que es millori la coordinació entre l’equip d’obra i el de circulació d’Adif per tal que les possibles limitacions transitòries a les instal·lacions estiguin correctament integrades als horaris”, ha afegit Sanglas, que finalment ha requerit una millor interlocució en les grans obres amb la creació d’un “grup de seguiment” entre els responsables dels treballs i de circulació, l’operador de Rodalies de Catalunya i el Departament de Territori. “Un grup que s’hauria de reunir diàriament durant almenys les dues primeres setmanes de restitució del servei”, ha conclòs el secretari de Mobilitat i Infraestructures.

LA PREGUNTA

Quina creu que serà la força més votada a les eleccions al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 348 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't