El Sindicat Autònom de Policia i el Sindicat de Mossos d’Esquadra (SAP-FEPOL-SME) han denunciat les altes temperatures que s’han registrat aquests darrers dies a les comissaries dels Mossos d’Esquadra de Granollers i Sant Celoni perquè no hi funcionaven els sistemes de climatització. Els sindicats parlen de temperatures per sobre dels 34 graus a les dependències policials en una situació que també afecta a la comissaria d’Arenys de Mar, al Maresme.
Fonts dels Mossos d’Esquadra, han confirmat a EL 9 NOU que la màquina per generar aire fred de la comissaria de Granollers, que acull l’Àrea Bàsica Policial de Granollers però també és la seu de la Regió Policial Metropolitana Nord, està en procés de substitució. Interior n’ha instal·lat una de nova que està previst que comenci a funcionar properament. De fet, asseguren les mateixes fonts, esperen que el problema quedi resolt aquest mateix divendres. Mentrestant, s’han col·locat ventiladors i aparells mòbils per generar aire fred.
SAP-FEPOL-SME lamenta la manca de planificació del departament d’Infraestructures de la conselleria d’Interior a l’hora de planificar la renovació dels equips de climatització, tant a l’estiu com a l’hivern. “Un any més, les dues organitzacions sindicals hem de denunciar que tornem a tenir problemes de temperatura a les comissaries. Són les persones que es troben a l’interior –treballadors, detinguts o ciutadania– qui en pateixen les conseqüències”, deia SAP-FEPOL-SME en un comunicat d’aquest dimecres. Demanaven que, mentre no es posen en marxa els equips, es col·loquin aparells portàtils per reduir les temperatures.
Segons fonts sindicals, en el cas de la comissaria de Sant Celoni la màquina refredadora d’aire es va espatllar fa ja dos estius. Tant l’any 2021 com el 2022, el Departament d’Interior va optar per llogar un equip per poder climatitzar la comissaria durant els períodes de més calor. Per aquest estiu, s’havia de llogar altre cop un aparell o ve solucionar el problema definitivament amb un equip nou.
Finalment, però, s’ha optat per un de lloguer altre cop que està pendent d’instal·lar. El problema, diuen fonts sindicals, és que s’ha anat tard i ha arribat abans la calor. Aquests dies, però, s’han registrat temperatures de més de 30 graus en despatxos, tot i que s’han col·locat equips portàtils climatització, insuficients, diuen fonts sindicats.