El projecte de robòtica escolar Vallèsbot explorarà com millorar el sector primari amb la tecnologia

S’obren les inscripcions perquè escoles i instituts s’inscriguin a la fira tecnológica programada pel 14 de maig de 2024 a Canovelles

El projecte de robòtica escolar Vallèsbot, que es fa a centres educatius de Granollers, les Franqueses, Canovelles i la Roca, explorarà vies de millora del sector primari amb tecnologia. La iniciativa, que arriba a la setena edició, s’ha presentat aquest dilluns al migdia al Teatre de Can Palots, a Canovelles. Aquest serà el municipi que acollirà la trobada de centres participants, prevista per al 14 de maig de 2024. Es farà a la pista coberta polivalent.

A la presentació, hi han participat alcaldes i alcaldesses dels quatre municipis i diversos regidors. També un bon nombre de mestres i professors d’escoles i instituts que participen al projecte. Tot just ara, s’obre el període d’inscripcions tot i que alguns centres educatius ja estan treballant les seves propostes. L’any passat, hi van participar 21 escoles i instituts del quatre municipis.

Amb el projecte Vallèsbot, enguany es busca que els alumnes tirin endavant propostes que puguin ajudar a l’agricultura i la ramaderia de la zona. La idea és que creïn dispositiu robòtics pensats per millorar la producció, la distribució i la gestió de recursos del sector primari.

Entre d’altres temes, els projectes dels escolars poden incidir en l’ús de la tecnologia per millorar l’eficiència dels cultius, en la creació de solucions per facilitar la distribució dels productes generats al camp o per gestionar el bestiar garantint la seguretat i el benestar animal., entre d’altres.

En la presentació, alcaldes i alcaldesses han agraït la dedicació i implicació dels docents dels quatre municipis al projecte. També han ressaltat la importància del tema i com les seves aportacions poden ser d’utilitat per a pagesos i ramaders dels quatre municipis. L’edició del curs passat es va dedicar a la gestió de l’aigua.

La iniciativa té el suport dels Serveis Territorials d’Educació al Maresme i al Vallès Oriental. També del Centre de Recursos Pedagògics de la zona. Joan Lleonart, adjunt a la direcció dels Serveis Territorials, ha apuntat la importància del treball en xarxa dels centres educatius i dels municipis.

Núria Altimires, cap d’estudis de l’escola Quatre Vents, de Canovelles, ha destacat la important del projecte per generar vocacions tecnològiques entre nenes. També entre alumnes que, per condicionants socials, no es plantejarien fer uns estudis de tipus tecnològic.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 510 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't