La Fundació El Xiprer de Granollers fa una crida a joves d’entre 16 i 18 anys per participar en el voluntariat de l’entitat aquest proper juliol. Hi ha disponibles 8 places de voluntariat cada setmana, durant les quatre setmanes del mes de juliol.
“Busquem joves amb ganes de fer un voluntariat social i que tinguin sensibilitat per aquesta mena de temes. Serà una oportunitat per veure la feina que fem i descobrir altres entitats de la ciutat”, explica Daisy Mogas, treballadora d’El Xiprer.
Durant la setmana, els voluntaris podran fer tasques de preparació d’esmorzars i dinars o servir les taules, però també activitats amb els usuaris com manualitats, jocs o converses. A banda, participaran en la confecció dels lots d’aliments que es fan al magatzem de l’entitat.
Àngel Rubio, un voluntari habitual d’El Xiprer, comenta que amb aquesta crida busquen “poder acostar el voluntariat als joves de la zona” perquè puguin “veure què és el que fem aquí”.
“Ens fixem perfils de joves que tinguin un interès per ajudar els altres, que siguin actius, participatius, amb resiliència i capacitat d’adaptar-se als possibles canvis del dia a dia”, segueix Rubio, que creu que rebre joves durant el mes de juliol pot servir per tenir-ne més durant l’any.
És la primera vegada que l’entitat fa una crida d’aquestes característiques. Inicialment van pensar acollir els joves voluntaris durant tres setmanes, però finalment, s’ha ampliat a les quatre setmanes del mes. “Les places són limitades perquè l’espai és limitat. Cada setmana podem tenir vuit persones. Quatre estaran a El Xiprer i quatre al magatzem. Això sí, aniran rotant durant els dies que vinguin”, afegeix Rubio.