Va ser en un informe que es va fer després de detectar la presència de rocs al voral i, en algun cas, als carrils de circulació a l’altura del quilòmetre 34,8, uns quatre quilòmetres al sud del punt on hi va haver l’accident mortal.
Segons Ignasi Martínez, alcalde de Tagamanent, l’informe municipal alertava de l’estat global de tot el tram de la C-17 que travessa el municipi. “Segurament, és molt difícil i no es pot protegir tota la carretera però la sensació és que estem oblidats”. Martínez lamenta, sobretot, que la Generalitat ni contestés la petició. “No hem rebut mai cap resposta. No hi ha cap mena de consideració pels ajuntaments de 300 veïns”. Tampoc en va obtenir un altre informe enviat el novembre de 2012 a partir de l’escrit d’una veïna del poble que a l’agost va denunciar que tres vehicles –el seu i dos més– havien patit danys per un despreniment de pedres al quilòmetre 36. Allò va motivar un estudi pels serveis tècnics municipals, que van remetre un informe a la Generalitat.
Per la seva banda, fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat asseguren que en aquell sector –entre les naus de Leiro i els revolts de Can Cortines– “no hi havia hagut cap incidència prèvia a l’accident” d’aquest dijous que “fes pensar que hi pogués haver un despreniment”. Admeten l’existència de la queixa de l’Ajuntament de Tagamanent de fa dos anys però recorden que es parlava del quilòmetre 34. Segons ha pogut saber EL 9 NOU, tampoc hi ha cap informe específic dels Mossos que alerti del risc de despreniments de pedres en aquest sector de la C-17. Sí que se n’havien fet per altres mancances com el mal estat del paviment.
{{ comment.text }}