Territori enllesteix el projecte del nou enllaç de la C-17 amb els polígons Font del Ràdium i de Mango

Es construirà una nova rotonda que connectarà amb un pont per sota la C-17 amb el sector comercial i logístic de Mango, a Lliçà d’Amunt

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha enllestit la redacció del projecte executiu de reforma de l’enllaç de la C-17 amb el polígon Font del Ràdium, de Granollers; i amb el sector comercial i logístic de Mango, a Lliçà d’Amunt. L’actuació està pendent de licitar-se properament.

A banda, la conselleria ha adjudicat ja les obres de construcció del tercer carril a la calçada en sentit nord en un tram de quatre quilòmetres entre Parets i Granollers. Ho ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Damà Calvet, aquest dilluns al migdia en una visita a les Franqueses.

Els treballs duraran dotze mesos. “Demanem paciència als conductors”, ha dit Calvet que ha recordat que és una actuació pensada per fer “més robusta” la C-17 “en benefici de la societat i de les empreses” del Vallès Oriental i d’altres territoris. L’objectiu és que les obres puguin iniciar-se el “més aviat possible” en uns treballs que són complexos que s’han de compaginar amb l’elevat volum de trànsit que té aquest eix viari.

Millora de la connexió amb les zones industrials

El nou enllaç amb els polígons de Granollers i Lliçà d’Amunt millorarà la seguretat viària amb la reorganització de les actuals entrades al polígon Font del Ràdium a la zona on hi ha empreses com Coaliment, que quedaran tancats. Es construirà un nou vial que connectarà amb una nova rotonda que es farà a la zona nord del polígon. Des d’aquí, un nou vial enllaçarà amb el carrer Alfred Nobel i la resta del polígon.

Plànol del nou enllaç

El projecte també inclou la construcció d’un pas per sota la C-17 que connectarà la nova rotonda amb la que hi ha al final del carrer principal de la zona comercial del sector de Mango, situat a la banda de ponent de la carretera. Des de la banda del sector de Mango, es construirà un branc d’incorporació a la C-17 en sentit sud que s’allargarà fins a l’enllaç amb la C-155, a tocar del terme de Lliçà de Vall.

Uns 45 milions d’euros d’inversió

Aquesta és una de les inversions previstes dins del pla de millores de la C-17 que inclou la construcció d’un tercer carril en sentit sud entre Granollers i Parets, que ja s’està executant a bon ritme; i la construcció del tercer carril en sentit nord, que ja s’ha adjudicat, com ha explicat el conseller Calvet aquest dilluns a les Franqueses. La inversió global ronda els 45 milions d’euros.

També hi ha altres intervencions previstes: el nou ramal de connexió amb l’AP-7 en direcció sud a Parets, que es negocia amb el govern de l’Estat; una nova passera per a vianants i ciclistes a tocar del nus entre la carretera Interpolar i la C-17, a Parets, que està en redacció; la millora del nus de Mollet a la zona de la Vinyota i el polígon industrial de Martorelles, que està en redacció; i els nous accessos a Montmeló.

Actuacions al tram nord del Vallès Oriental

Al tram nord de la C-17, també hi ha actuacions en marxa com els treballs per renovar la pavimentació entre la Garriga i Tagamanent i, després, continuaran amb una actuació entre Tagamanent i Centelles. També hi ha pendent la millora de l’enllaç entre a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda en sentit sud.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 407 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't