Segons ha pogut saber EL 9 NOU, aquest incident es va relacionar amb el corrent d’aire generat per la coincidència de dos trens sense parada circulant en sentit diferent a l’interior del túnel de rodalies.
Segons fons de l’Adif, diversos departaments tècnics treballen “en l’anàlisi de les causes que van generar el fenomen” i en “les mesures per evitar que es torni a produir”.
L’incident va passar només un cop l’any passat i a l’hora de fer la reparació es van deixar unes petites obertures per facilitar la sortida de l’aire remogut pel pas de trens de l’estació i reduir la pressió d’aquest sobre les parets i portes de vidre de l’edifici. Quan es van produir, la projecció d’elements metàl·lics de les portes va causar danys a un vehicle estacionat a l’aparcament privat d’un edifici que hi ha a la banda oest.
Segons fonts de l’Adif, la infraestructura del túnel d’ample convencional està preparada per a una velocitat màxima de 120 quilòmetres per hora. La velocitat real dels combois, però, és molt més baixa, especialment la dels trens de rodalies que s’hi aturen. Els que hi circulen més ràpid són els regionals que no hi tenen parada. Els trens de mercaderies, que tampoc s’aturen, hi passen a velocitat clarament més baixa. La velocitat també pot estar condicionada per l’hora del dia i per la congestió de la infraestructura. El fet no pot tenir cap mena de relació amb el pas de trens d’alta velocitat perquè els dos túnels estan separats.
Fa uns dies, una persona que anava despistada va impactar contra una de les portes de la banda oest de l’estació i la va tornar a trencar. Per tant, no té cap mena de relació amb el trencament que es va produir l’any passat. Amb tot, l’Ajuntament s’ha posat en contacte amb l’Adif per demanar “una major senyalització” i que es posin elements “per donar més visibilitat a aquestes portes”, ha explicat l’alcalde Antoni Guil.
{{ comment.text }}