Els veïns parlen d’un problema de “delinqüència organitzada” fet que l’Ajuntament nega. El cap de la Policia Local, Lluís Colomer, assegura que es tracta de problemes de convivència derivats de comportaments incívics de les persones que viuen en un dels pisos i que han generat malestar entre la majoria dels veïns.
Els representants de la comunitat es van reunir amb el cap de la Policia Local i la regidora de Seguretat Ciutadana, Maria del Mar Sánchez, fa unes setmanes per exposar la problemàtica. “Després de reiterades denúncies de diversos veïns no ens sembla seriós ni responsable reduir un problema de delinqüència organitzada a una qüestió de mala convivència entre veïns. No és de rebut i ens sentim insultats i atacats per aquells que haurien de defensar-nos en tota circumstància”, va explicar la presidenta de la comunitat al final del darrer ple. Els veïns estan satisfets amb l’actuació de la Policia Local però no amb l’acció política de la regidora de Seguretat Ciutadana. Tampoc amb la feina dels Mossos.
Principalment són problemes de sorolls, pudors o per fer un mal ús de l’ascensor i dels espais públics. No s’hi han detectat activitats il·legals. “Hi viuen famílies amb nens”. Per a l’associació Gent del Barri també es tracta d’un problema de convivència “com passa en altres blocs” del barri. “No s’ha de magnificar el tema”, diu el president d’aquesta associació, José Martín.
Segons ha explicat Colomer, es tracta d’un immoble que s’ha unit de forma irregular amb un pis adjacent –propietat d’un entitat financera i pendent de ser desnonat– obrint una de les parets que separava els dos immobles. Ha estat rellogat a cinc unitats familiars diferents que viuen entre els dos pisos. Entre aquestes, hi ha una família amb fills però també homes sols. La qüestió s’ha donat a conèixer als serveis municipals d’urbanisme.
La Policia Local actua cada vegada que hi ha un requeriment veïnal. “La policia intervé sempre que hi ha queixes de veïns i mirem de fer-los entendre que no poden posar la música alta a determinades hores i travar la porta de l’ascensor a la seva planta. Són qüestions internes de veïnatge”, diu Colomer. També s’ha actuat a l’exterior del bloc per evitar que un grup de joves utilitzés un espai obert de l’entrada com a lloc de trobada. Segons la Policia Local, els joves acostumaven a fumar, beure o deixar brossa a aquesta part exterior de la comunitat. Els agents van parlar amb ells i el problema ja ha quedat resolt.
Els veïns compten amb el suport el partit Som Granollers, sense representació al ple municipal.