ICV-EUiA diu que cal ampliar i millorar el sistema de rodalies, desdoblar la línia Montcada-Vic i la primera fase de la línia orbital que connecti amb el Vallès Occidental i el Baix Llobregat. També reclama més freqüències en trens i autobusos i expressa la seva oposició rotunda a projectes que considera nocius per a l’entorn com el gasoducte o la MAT i el quart cinturó, al qual proposen com alternativa la ronda del Vallès, que consta de petites connexions amb vies ja existents.
El PP aposta també per l’eix transversal ferroviari, el corredor mediterrani i per més vies de rodalies en els corredors d’accés a Barcelona i, en general, una xarxa d’infraestructures que ens permeti ser el centre logístic i innovador del sud d’Europa i del Mediterrani.
El PSC anuncia que obrirà una negociació amb les empreses operadores de vies de peatge per aprovar un model d’estructura de tarifes que afavoreixi la mobilitat sostenible i retornarà a les bonificacions en el peatge de la Llagosta a més de treballar en la seva supressió. També parla de tancar un acord de priorització d’inversions amb l’estat que asseguri finançament per a les inversions principals, entre les quals la línia de Vic i la de Mataró a Vilanova. També el soterrament de les vies a Granollers i la integració urbana a Mollet i Parets. Diuen que anul·laran la privatització d’Aigües Ter Llobregat i un decret que obligui bancs i caixes a paralitzar els desnonaments fins a la modificació de la llei.
ERC inclou en el programa un fons de rescat de gestió autonòmica per a famílies amb sobreendeutament per evitar l’exclusió social. Pel que fa al tren, proposa un sistema de rodalies global al conjunt de les àrees metropolitanes de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona, la xarxa orbital, la modernització dels principals eixos ferroviaris i la línia d’alta velocitat entre Vandellós i València.
CiU avança que assumirà la gestió directa dels operadors de serveis de rodalies i regionals i que establirà un sistema de trens regionals competitiu a més d’estendre els carrils BUS-VAO. També anuncia que impulsarà algunes vies com la C-35 entre Granollers i Maçanet i zones logístiques intermodals en els principals eixos viaris.
Proposa aprofundir en l’actual sistema de descomptes i diu que continuarà reclamant la creació d’un fons d’homogeneïtzació, rescat selectiu i bonificació dels peatges existents.