QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Unió de Pagesos adverteix que l’Incasol no pot obligar a fer agricultura ecològica a Gallecs

El sindicat agrari diu que la normativa que regula el Pla d’Espais d’Interès Natural no prohibeix l’ús de fertilització orgànica

El sindicat agrari Unió de Pagesos ha emès un comunicat aquest divendres en què adverteix que ni l’Incasol ni el Consorci de Gallecs poden obligar la pagesia a fer un canvi de producció i passar de l’agricultura convencional a l’ecològica.

Arran del recent anunci de l’Incasol en el sentit que vol regularitzar les explotacions agràries d’aquest espai natural prioritzant el conreu ecològic, Unió de Pagesos diu que a Gallecs hi ha “explotacions viables econòmicament” i que la majoria són de producció convencional “amb productes convenientment autoritzats per tal de garantir aliments saludables i sostenibles”

En aquest sentit, Unió de Pagesos afegeix que “ningú ni cap organisme pot obligar la pagesia a canviar aquesta producció per una d’ecològica (…) perquè la decisió l’ha de prendre qui treballa la terra i n’assumeix el risc econòmic”.

Un dels participants en la tractorada del dia 25 d’abril a Gallecs que es va fer davant de la seu del Consorci/Toni Torrillas

El comunicat del sindicat agrari continua dient que tot i que el parc agrari de Gallecs està inclòs en el Pla d’Espais d’Interès Natural (PEIN), “la normativa que el regula no obliga en cap cas a fer agricultura ecològica ni prohibeix l’ús de fertilització orgànica“.

Unió de Pagesos diu que “exigeix diàleg i participació” des de fa molt de temps en les decisions que afecten la pagesia sobre el futur de Gallecs. I recorda que en una reunió amb responsables d‘Incasol, un dia abans de la tractorada del 25 d’abril, aquests van expressar la voluntat de buscar solucions.

I conclou que continuarà treballant perquè les explotacions actuals de Gallecs “convencionals i/o ecològiques, puguin continuar treballant les terres sota un contracte de correu vinculat a l’explotació directa de les terres”. Considera que “a Gallecs no hi sobra ningú i vetllarà perquè els organismes públics s’ajustin a les normes”.

LA PREGUNTA

Com creu que evolucionarà la crisi política a Espanya?

En aquesta enquesta han votat 72 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't