Els canvis s’han fet amb una inversió de 5.100 euros i sense fer gairebé obres.
L’actuació dóna prioritat al pas de vianants per sobre dels vehicles. Per fer-ho s’ha canviat el sentit de circulació del carrer –ara s’hi accedeix per una banda amb pujada–, s’ha concentrat l’aparcament als dos extrems i s’hi ha instal·lat mobiliari urbà. En concret, sis bancs, dues papereres i sis jardineres de grans dimensions amb plantes aromàtiques. També hi ha nous senyals verticals i horitzontals.
En tres punts s’han col·locat faristols amb tres imatges antigues d’aquest carrer, el primer que hi va haver a l’actual nucli urbà de Vallromanes. Daten dels anys 1917, 1948 i 1958 i estan acompanyades per un text explicatiu. Per facilitar el joc als infants, s’ha pintat una xarranca al paviment. També s’han col·locat rètols recordant que l’ús d’aquest espai públic està limitat durant les nits per evitar molèsties als veïns.
Fora del propi carrer Vista Alegre, s’ha arranjat una vorera i s’ha creat una zona d’aparcament nova per compensar les places que s’han perdut amb la transformació d’aquest vial. L’Ajuntament valorarà d’aquí a un any el funcionament i l’acollida de la transformació.