De fet, el Departament de Territori i Sostenibilitat assegura que l’autorització “resta condicionada” a la incorporació de mesures addicionals” al projecte presentat per l’Ajuntament de Montseny, impulsor d’aquesta actuació que pretenia pavimentar un tram de 3,7 quilòmetres de camí entre les carreteres de Palautordera a Seva (la BV-5301) i la carretera de Santa Fe (BV-5114).
Aquestes mesures preveuen limitar la pavimentació del camí als trams “estrictament necessaris”, “amb problemes d’erosió”, que tinguin elevats pendents o on el seu manteniment generi importants costos econòmics i un impacte ambiental destacat. A més, enlloc de paviment asfàltic, es proposa l’ús de terra natural estabilitzada, grava-ciment o formigó amb tractament de color per garantir la seva integració a l’entorn. Allà on s’apliqui, a més, la pista no podrà fer més de quatre metres d’ample, tenint en compte els vorals.
Hi ha altres mesures encaminades al control del nombre de vehicles que hi puguin passar o a l’adopció de mesures per evitar estacionaments de vehicles ocupant els vorals del camí.
Fonts de Territori apunten que la resolució pren en consideració les al·legacions presentades i les conclusions de l’informe elaborat pel Consell de Protecció de la Natura.
{{ comment.text }}