Alumnes del Pereanton i del Bellera de Granollers s’uneixen en un projecte musical

Uns 200 alumnes d’infantil i primària de l’escola Pereanton i uns 130 de l’Institut Celestí Bellera de Granollers s’han unit al llarg d’aquest curs per participar en un projecte de música i poesia, El pas del temps.

El 9 Nou
23/06/2011

El resultat, que es concreta en un disc compacte amb nou cançons, es va presentar aquest dissabte al migdia a Roca Umbert Fàbrica de les Arts amb un espectacle de música i dansa sobre el pas del temps, a càrrec dels mateixos alumnes. La nau Dents de Serra, on es va fer l’acte, també va acollir una mostra d’elements sobre el temps que havien fet alumnes del Pereanton al llarg del temps.

Tot el projecte ha anat íntegrament a càrrec dels alumnes, d’entre 3 i 18 anys, coordinats per les mestres de música del Pereanton Anna Farrés, Laura Espaulella i Helena Roura, i la professora Maria Iriso, que ha coordinat el treball dels alumnes de primer i quart d’ESO, i de primer de Batxillerat Escènic del Bellera. L’eix central del treball era el temps des de les seves diferents vessants, com la meteorològica, la històrica, el passat o el futur…

Mentre que els alumnes més petits es van encarregar d’escriure les lletres, els més grans van compondre la melodia. Maria Iriso recorda que va plantejar el treball com si fos un joc, ensenyant des de les melodies més simples fins a les més complicades. “Entre tots anàvem fent fins que en sortia una cançó”. Va ser al febrer passat quan els del Bellera van presentar als alumnes cinc melodies perquè els les posessin lletra, i els del Pereanton els van donar quatre poemes que ells van musicar.

El resultat van ser nou cançons que van decidir gravar en un disc compacte. L’enregistrament es va fer el mes de maig passat amb la col·laboració de l’associació musical i cultural Rumb, als estudis Cub de Roca Umbert.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 461 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't