Cinta Vidal ha aparcat per un temps la seva faceta com a muralista per centrar-se bàsicament en la de pintora. El resultat del treball d’aquesta artista multidisciplinària de Cardedeu es podrà veure en forma d’exposició individual “Cohabit” a partir del 18 al 21 d’octubre al pop-up show de Manhattan, a Nova York, ciutat on no havia exposat mai de forma individual.
Aquesta mostra la fa de la mà de la galeria d’art Thinkspace Projects, de Los Angeles, amb la qual treballa des de fa anys i que ja l’ha portat a fer altres exposicions en diferents sales. “La galeria és la que ha llogat aquest espai a Manhattan, que no és una sala d’art, per fer-hi aquesta exposició temporal”, explica Vidal.
L’artista de Cardedeu celebra poder fer aquesta exposició individual a Nova York, on només havia presentat obres en alguna fira d’art o en alguna col·lectiva. “Aquesta serà la primera exposició gran que hi faig tota sola.” Vidal sí que havia exposat a la galeria de Los Angeles i en una fira d’art a Miami, entre d’altres.
A “Cohabit”, l’artista hi presenta 14 olis sobre tela de grans formats, la majoria d’1m x 1m. “És la primera vegada que pinto obres tan grans”, reconeix l’autora. També és la primera vegada que exposa escultura en el que titlla com una mena d’experiment. “Són dues peces de fusta, no pintades, són tot volum, que queden penjades flotant amb unes estructures”, explica una Cinta Vidal molt il·lusionada amb aquest nou repte que s’ha marcat. “Són com arquitectures, fruit de les meves ganes d’experimentar constantment”, afegeix.
L’exposició a Nova York es completa amb sis esbossos a llapis de color sobre làmines de paper.
Amb totes aquestes obres, Vidal ha intentat fer “un zoom” dins els interiors de les cases i acostar-se als espais públics, i deixar enrere la zona planetària dels seus treballs anteriors. “Tot el quadre queda ple d’imatges, d’interiors o de carrers, on faig un faig un zoom per veure què hi passa, com cohabiten les persones en aquests diferents espais, i quina relació estableixen entre elles.”
Tots aquests escenaris són quotidians, “són escenes en què estan a casa, treballant o en un museu, són escenaris on la gent fa la seva vida tranquil·lament”. Totes les imatges presentades per Vidal tenen en comú una visió frontal, amb el punt de fuga al mig. D’aquesta manera, accentua la confrontació “entre una estructura paral·lela i ordenada amb el desordre de les diverses orientacions”.
Aquestes noves pintures s’allunyen de les anteriors per un altre motiu, la llum. “La meva obra més recent estava marcada per la foscor, en canvi ara hi he introduït més lluminositat.” En alguna de les obres també hi ha incorporat els reflexos, “per acabar de jugar amb les orientacions”. És un efecte mirall que li permet capgirar les figures i augmentar la confusió de l’espectador en el joc cap per avall. En altres quadres també hi ha pintat altres quadres, de pintors que admira com Monet, Matisse, Klimt o Mondrian, i ha convertit així l’obra en un joc de quadres dins el quadre.
A aquest projecte se n’hi ha afegit un altre, la participació des de principis d’octubre en una exposició col·lectiva a la galeria Arch Enemy Arts de Filadèlfia organitzada per la revista Hi-fructose magazine. Vidal hi presenta l’obra sobre tela Litterae, que s’inclouria en la mateixa sèrie de pintures que formen l’exposició de Nova York.
{{ comment.text }}