La decisió arriba després de que s’hagi finalitzat el contracte que tenien a Sant Pere i que hagin valorat les diverses opcions que tenien sobre la taula.
Els dos escultors feia 10 anys que tenien el seu taller instal·lat en un annex a l’edifici principal de la Rectoria on desenvolupaven les seves escultures en ferro. “Hem tingut altres ofertes, però aquesta considerem que és una bona opció i ens anirà bé per canviar d’aires. Hi ha una sèrie de factors que ens han fet decidir que val la pena”, diu Chinchilla, il·lusionada amb aquest nou canvi.
Entre els factors que han fet que el tàndem Plandiura-Chinchila hagi decidit canviar hi ha la millor comunicació de Parets amb Barcelona i també que el nou taller té millors accessos per als camions, tant pels que han de portar el material per a les seves escultures, com pels que han de traslladar les seves obres als emplaçaments definitius. “El taller potser és una mica més petit, però és més obert i té més espai al voltant per poder aixecar les peces”, diu Chinchilla.
Plandiura i Chinchilla han desenvolupat durant més d’una dècada la seva producció artística al taller annex al Centre d’Art la Rectoria, contribuint a fer de Sant Pere de Vilamajor un referent de la creació escultòrica en ferro. Després d’aquest període, ambdós creadors han coincidit en la necessitat de renovar el seu projecte artístic, aprofitant l’oportunitat d’unes noves instal·lacions en les quals treballar amb major capacitat. També està entre els seus objectius retrobar un entorn creatiu de col·laboració com el que durant tants anys va caracteritzar el batec cultural de Sant Pere.
Josep Plandiura (Taradell, 1943) té obres repartides per diverses poblacions, més enllà de diversos municipis de la comarca, especialment a Sant Pere i Sant Antoni de Vilamajor, com Agüimes (Canàries), Jarque (Aragó), Cognac (França) Syracuse (EUA), San Juan (Puerto Rico), entre molts d’altres. Plandiura, a més, va ser un dels impulsors i creadors del Centre d’Art la Rectoria i durant molts anys també el seu director. Per la seva banda, Marta Chicnchilla (Barcelona, 1967) és des de 2001 la seva estimable col·laboradora en el treballs de soldadura. Mà extraordinàriament tendra amb el ferro i un profund coneixement del material són dos dels trets més significatius de les seves obres. Els dos artistes han fet que gràcies al seu extremat coneixement del ferro aquest dur material adopti formes recargolades. “El ferro és una passió. No sempre és senzill saber on comencen i acaben l’art, l’artista i el ferro” diu Chinchilla.
PORTES DEL MONTSENY, LA PROPERA OBRA
L’activitat del taller continuarà sense interrupció. A l’octubre es lliurarà la propera obra, que amb el nom de Portes del Montseny va ser la guanyadora del concurs Museu Urbà de l’Ajuntament de Sant Celoni. L’escultura Portes del Montseny porta l’empremta personal de Plandiura amb un joc de formes i volums. L’escultura té 6 metres d’alçada, 2,3 metres de llargada i 2,3 metres d’amplada amb un pes de 2.500 quilos d’acer Corten Urssa.