L’Ajuntament ha decidit suprimir l’activitat bàsicament per motius econòmics i mediambientals, segons ha explica la regidora de Promoció Econòmica, Andrea Canelo.
De la pista se’n cuidava una empresa, però l’Ajuntament havia d’aportar uns 25.000 euros destinats al gasoil. “Tot i que l’Ajuntament ja havia reduït el cost, aquest encara era excessiu, tenint en compte que el preu del gasoil ha pujat molt aquests darrers tres anys”, ha explicat Canelo.
A més, ha afegit la regidora, s’ha de tenir en compte la qüestió mediambiental i de sostenibilitat. “En una climatologia mediterrània com la nostra, el consum energètic d’una pista de gel com aquesta és desproporcionat. El seu manteniment suposa una despesa d’energia molt gran”.
La pista de gel va començar a funcionar el 2001 a l’aparcament del Palau d’Esports de Granollers, organitzada pel Parc Infantil de Nadal i l’Ajuntament de Granollers. Allà va estar-hi dos anys, fins que el 2003 es va desvincular del Pingra i es va traslladar a la cèntrica plaça Barangé, l’emplaçament que ha mantingut aquests darrers nou anys, i que va ser proposat per l’associació comercial Gran Centre, que hi va col·laborar.
IL·LUMINACIÓ UNIFICADA
Per primera vegada, les diferents associacions de comerciants de la ciutat s’han unit per presentar una il·luminació conjunta per les festes de Nadal. A més d’aconseguir abaratir costos, amb aquesta iniciativa també s’ha volgut donar una imatge única de comerç a la ciutat. “Fins ara, cada associació tenia el seu proveïdor, o algunes d’elles el compartien. Tothom anava a la seva. Però a principis d’any vam parlar amb totes les associacions, que van arribar a un acord”, ha explicat la regidora. Les entitats participants en aquesta iniciativa conjunta són Gran Centre, Del Rec al Roc, La Traca, Comerç de Dalt i Congost. Cada zona té les mateixes llums, però amb els seus colors característics.