Els de barri de Dalt i els del barri de Baix van arribar a la Lluita de barris, un partit de bàsquet sense massa regles, amb empat i després de 45 minuts de competició la prova també va acabar amb empat a un. Cada barri va poder fer una única cistella en una Lluita de barris on van participar unes 140 persones, una setentena per cada banda.
Més enllà de la Lluita de barris, la festa major de l’Ametlla ha tingut aquest any dos protagonistes. L’homenatge a la Nova Cançó amb el concert de Quico Pi de la Serra i el record al periodista Eugeni Xammar, quan es compleixen 125 anys del seu naixement. Pi de la Serra va atreure més de 100 persones en un concert que es va fer als jardins de la residència Millet Park aquest dissabte al vespre en un concert per recordar el primer Festival de la Nova Cançó Catalana que es va fer el 1963 a Ca l’Arenys.
Xammar va ser el protagonista del pregó de dijous a la nit. L’actor Albert Vilar es va transformar en aquest periodista nascut fa 125 anys que va fer el pregó des de dalt de l’escenari de la plaça de l’Ajuntament després d’arribar amb un cotxe d’època i acompanyat pel seu secretari personal. Abans del pregó, es va projectar el tràiler del documental que s’ha preparat sobre Xammar i que es presentarà a l’Ametlla a l’octubre. Dissabte al matí també es va fer la ruta Xammar per diversos espais del poble vinculats amb el periodista.