QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Palautordera enceta la 23a edició del Cicle de Música Catalana

Un total de vuit actuacions i propostes que van de la sardana a la cançó tradicional valenciana i de les havaneres a ball folklòric mexicà

El Cicle de Música Catalana enceta aquest cap de setmana la seva 23a edició a Santa Maria de Palautordera amb una vuitena d’actuacions programades i un dels cartells més eclèctics de la seva trajectòria. El tret de sortida de la programació el donaran les sardanes, i ho faran per partida doble. D’una banda, la Cobla Jovenívola de Sabadell oferirà una audició aquest dissabte a la nit a la plaça de la Vila. De l’altra, la Cobla La Nova del Vallès conduirà el diumenge a la tarda una ballada a la plaça de la Sardana.

La nit del divendres 23, l’auditori Ovidi Montllor acollirà una nit d’havaneres amb les actuacions de Neus Mar Quartet i del veterà grup Port Bo. L’endemà al vespre, el cicle presentarà un dels seus plats forts. L’actuació de Pep Gimeno Botifarra, un dels grans renovadors de la cançó popular i la música d’arrel valenciana, que actuarà a la plaça de la Vila.

El 31 d’agost, la dansa tradicional catalana i de creació serà la gran protagonista a l’auditori Ovidi Montllor de la mà de l’Esbart Marboleny de Les Presses. L’1 de setembre, el trio de Sant Celoni Zing Música interpretarà a la sala cultural La Quadra peces tradicionals d’arreu del món.

El 7 de setembre, l’auditori Ovidi Montllor acollirà el Ballet Folklório Tamaulipas, de Tampico (Mèxic). I diversos cors del Baix Montseny acomiadaran el cicle el 8 de setembre amb el tercer Concert de Cant Coral que tindrà lloc a L’Esplai. En cas de pluja, les activitats a l’aire lliure es reprogramaran en espais tancats.

LA PREGUNTA

Està d’acord que es prohibeixi l’ús de la IA als centres escolars als menors de 14 anys?

En aquesta enquesta han votat 239 persones.