A aquestes 47 obres noves realitzades els darrers temps se n’hi ha de sumar una altra, Live, situada a l’entrada, procedent de la col·lecció privada Guix-Prats, i que ha estat cedida per a l’ocasió.
La majoria de les peces exposades es caracteritzen per la incorporació de l’escriptura, i per la presència de bustos en unes, i de quadrats en altres, dos elements que Tarbal ha començat a utilitzar aquests darrers dos anys per a la nova producció. “La unió d’un bust amb l’escriptura vol representar les moltes històries que hi ha dins un cap: emocions, neguits, inquietuds…”, explica Tarbal. En el cas dels quadrats, el pintor remarca la història que hi ha dins cada quadrat, i les moltes històries que hi ha en un mateix quadre.
En aquestes noves obres, de quatre formats diferents, el pintor ha deixat de banda la utilització d’elements orgànics, com es plasmava per exemple en les obres que havia exposat fa quatre anys a l’Espai Tranquil de Can Barbany, per apostar més pels pigments i el pastel. “Els elements orgànics, com les restes de cafè, van formar part d’un període. Després evoluciones i ho deixes enrere”. La utilització de pigments africans que va portar del Marroc fa uns anys li dóna als quadres uns colors molt característics. “Amb poc pigment en treus molt color, s’ha de vigilar molt a l’hora d’utilitzar-lo”.
Una de les obres exposades ja es va poder veure a la Fira Art Global de Rotterdam, i unes altres, 4 o 5, també pertanyen al llibre Quadern d’Armènia. Diàlegs diatònics publicat amb Jordi Xandri fa uns mesos.
{{ comment.text }}